شنبه، 01 مهر 02 - 05:29

 

ظهر امروز یک گروه هکری مدعی شد که سایت وزارت علوم را هک کرده و ۲۰ هزار سند را در اختیار دارد اما وزارت علوم می‌گوید فعلا در حال بررسی هستیم.یک گروه هکری که پیش از این هم سابقه حمله سایبری به سایت‌های دولتی چون وزارت امور خارجه، شهرداری تهران و صدا و سیما را دارد، امروز از هک کردن سایت وزارت علوم خبر داد.

این گروه می‌گوید که ۵۰۰ سرور، کامپیوتر، سایت و سامانه وزارت علوم را هک کرده است. تصاویری از تغییر صفحه اول سایت وزارت علوم و ۲۰ سامانه زیرمجموعه آن نیز منتشر شده است. این سایت فعلا از دسترس خارج شده است.ایرنا در توضیح نوشته که این سایت برای بررسی بیشتر از دسترس خارج شده است و اخبار هک شدن این پایگاه را غیرموثق دانسته است. معاون روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با این خبرگزاری بدون توضیح درباره موضوع گفته: «برای بررسی‌های بیشتر سایت از دسترس خارج شده تا بدانیم آیا واقعا هک رخ داده است یا خیر.»

هفته گذشته هم سامانه سازمان ثبت احوال از دسترس خارج شد و این سازمان به جای شفاف‌سازی تاکید کرد که هک صورت نگرفته است. اما انتشار اطلاعات شخصی کارکنان این سازمان خبر دیگری می‌داد. ۲۴ ساعت بعد که سامانه دوباره در دسترس قرار گرفت، در حالی که نمی‌شد با آن کار کرد.

logo-samandehi