سه شنبه، 10 مرداد 02 - 08:07

 

سخنگوی قوه قضاییه درباره پلمب پلتفرم‌های فضای مجازی گفت دستور قضایی برای پلمب و توقیف اماکن و واحدهای متخلف صادر نکردیم.پس از گذشت حدود ۱۰ روز از پلمب شدن ساختمان اداری دیجی‌کالا، سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد اگر پلمب یا توقیف‌هایی در این زمینه صورت پذیرفته بدون اطلاع و صدور دستور مربوطه از سوی قوه قضاییه بوده و تاکنون چنین دستوری مبنی پر پلمپ اماکن یا واحد‌های متخلف صادر نکرده‌ایم. او همچنین گفت برای این پلتفرم‌ها پرونده قضایی تشکیل شده است.

به گزارش میزان، مسعود ستایشی در نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا پلمب و توقیف فعالیت پلتفرم‌های فضای مجازی در پی انتشار عکس کارکنان با مجوز قوه قضاییه بوده، گفت: «رعایت قوانین و احترام به آن جزو وظایف آحاد جامعه و نشانه فرهیختگی و مدنیت‌پذیری افراد است. حجاب نیز جزو همین قوانین مترقی و مورد احترام آحاد جامعه مسلمان ایران در طول قرن‌های متمادی بوده است. متأسفانه اخیراً چند سکوی داخلی در اقدامی نامناسب و خلاف قانون دست به انتشار تصاویری زدند که مورد نکوهش جامعه و خلاف فرهنگ بومی ما بود.»ستایشی ادامه داد پرونده قضایی برای این سکو‌ها در واحد‌های قضایی مربوطه در قوه قضاییه تشکیل شده و دستگاه قضایی به صورت جدی و محکم در راستای انجام وظایف قانونی و صیانت از حقوق فرهنگی مردم و حراست از پایه‌های تمدنی آنان با حساسیت این مسئله را دنبال خواهد کرد.

او در انتها تأکید کرد: «اگر پلمب یا توقیف‌هایی در این زمینه صورت پذیرفته است بدون اطلاع و صدور دستور مربوطه از سوی قوه قضاییه بوده و تاکنون چنین دستوری مبنی پر پلمب اماکن یا واحد‌های متخلف صادر نکرده‌ایم.»اول مرداد ساختمان اداری دیجی‌کالا از سوی فراجا پلمب شد و دلیل آن را انتشار تصویری از کارکنان اعلام کردند.

logo-samandehi