شنبه، 13 دی 93 - 03:12

 

سخنگوی شرکت مخابرات درباره درخواست افزایش تعرفه تلفن ثابت و هزینه هایی که نگهداری این خطوط در برابر دارد توضیحاتی ارائه داد.داود زارعیان گفت: در حال حاضر هزینه قبوض به قدری پایین است که در هردوره برای حدود ۵ میلیون مشترک قبض صادر نمی شود بخاطر اینکه هزینه های تهیه، چاپ و ارسال این قبض ها از رقم قابل پرداخت به مراتب بیشتر است.

Untitled3

وی افزود: ۱۱ سال است که تعرفه های تلفن ثابت نغییر نکرده و با توجه به نظر کارشناسان اقتصادی درباره رشد ۲۰۰ برابری قیمت ها در این سال ها، لازم است به کمیسیون تنظیم مقررات قیمت های جدید پیشنهاد شود. اکنون هزینه نگهداری هر خط تلفن ثابت ۲ تا ۳ هزار تومان است.سخنگوی مخابرات تاکید کرد: طی سال های مذکور، هزینه های آب و برق و همچنین حقوق پرسنل ما چندین برابر شده است که ضمن آن، شاهد افزایش چشم گیر تجهیزات و مخارج نگهداری شبکه نیز بوده ایم ولی هیچ تغییری در نرخ های تلفن ثابت صورت نگرفته است.

او ادامه داد: ما قصد داریم در آینده بر روی خطوط تلفن، علاوه بر عرضه ADSL، تلویزیون اینترنتی را نیز ارائه دهیم که اگر بودجه نوین سازی شبکه از تعرفه ها و قبوض تامین نشود، قادر به انجام چنین کاری نخواهیم بود.زارعیان گفت: اکنون میانگین مبلغ قبض ها در کشور حدودا با قیمت آدامس برابر است. در حالی که یک آدامس خارجی حدود ۵ هزار تومان قیمت دارد، میانگین قبض های تلفن کشور ۶ هزار تومان است که این مبلغ در شهرهای بزرگ به ۱۱ تا ۱۲ هزار تومان می رسد.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران تاکید کرد: البته ما نیز مانند وزیر محترم، قبول داریم که تورم در بخش ارتباطات نباید مانند سایر حوزه ها باشد، چرا که استفاده مردم از این خدمات به نفع مخابرات و جامعه خواهد بود.به گفته زارعیان شرکت مخابرات در طرح هم کد سازی تلفن ثابت در سراسر کشور بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرد در حالی که در سال گذشته حدود ۸۰۰ میلیارد تومان از مشترکان خود طلب وصول نشده دارد.

logo-samandehi