چهارشنبه، 29 خرداد 92 - 12:34
فضاي مجازي

 

فضای مجازی

فضای مجازی

سعید قاضی اظهار داشت: اکنون افراد بخشی از هزینه های سبد زندگی خود را بابت سرویس های مختلف در فضای مجازی مانند بازی های رایانه ای و بازی هایی که بر روی تلفن همراه تعبیه می شود، صرف می کنند. وی افزود: سرویس های مختلف در فضای مجازی درآمدزایی زیادی در کشورهای مختلف دارد اما متاسفانه کشور ما به صورت مستقیم سهمی دراین زمینه ندارد.
قاضی مغربی گفت: اندیشمندان ایرانی زیادی در زمینه طراحی نرم افزارهای کاربردی بر روی رایانه و تلفن همراه در کشور ما وجود دارند که باید از آنها استفاده کرد. وی افزود: اکنون ۲۵ میلیون ایرانی خریدار و مصرف کننده بازی های رایانه ای هستند و ۶۰میلیون سیم کارت در کشور ما وجود دارد. این نشان می دهد که می توان با توسعه سرویس های فضای مجازی به درآمدهای کلانی دست یافت. به گفته وی نرم افزارهایی که در کشورهای آسیایی نوشته می شود به کشورهای اروپایی و امریکایی فرستاده می شود اما این نرم افزارها با نام شرکت های اروپایی و آمریکایی به کشورهای آسیایی باز می گردد.
قاضی مغربی با بیان اینکه در کشور ما نیز جوانان زیادی با این توانمندی هستند افزود: جهاد دانشگاهی با هدف کمک به درآمدزایی کشور و ایجاد فضای اشتغال برای جوانان اقدام به انعقاد این تفاهم نامه کرد. معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی به توسعه شرکت های دانش بنیان در حوزه آی سی تی به عنوان یکی دیگر از مفاد این تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: وزارت ارتباطات متعهد شد در صورتی که جهاد دانشگاهی به تاسیس شرکت های دانش بنیان اقدام کند، از برنامه های این نهاد حمایت کند. قاضی مغربی گفت : براساس برنامه پنجم توسعه کشور ، ۵۰ هزار شرکت دانش بنیان باید تا پایان این برنامه در اقصی نقاط کشور تاسیس شود. وی با بیان اینکه در حوزه آی سی تی نیز در دنیا کشورها توانسته اند به سود بالایی دست یابند افزود: از آن جا که این حوزه نیاز به سرمایه گذاری زیادی ندارد ، فقط با نرم افزارانسانی و سخت افزار کاربردی می توان در آمد بالایی را برای کشور به دست آورد . ما نیز می توانیم از این طریق درآمدزایی خوبی داشته باشیم. قاضی مغربی گفت: دراین حوزه نیز اندیشمندان زیادی هستند که تنها نیاز به مدیریت و هدف دهی دارند تا بتوانند محصول قابل عرضه ای را برای کشور تولید کنند. وی به امضای دو قرارداد دیگر میان جهاد دانشگاهی و وزارت ارتباطات اشاره کرد و گفت: توسعه راهکارهای حمایتی ارتقا دهنده جایگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات(فاوا) در اقتصاد دانش بنیان یکی از عناوین این قرار دادها است. قاضی مغربی افزود: همچنین قرارداد دیگری با عنوان طراحی نظام راهبردی نظام مدیریتی و عملیاتی ارتقای سهم بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در اقتصاد کشور بین این دو نهاد امضا شد. وی در رابطه با اعتبار اجرایی شدن این تفاهم نامه ها اظهار داشت: مقرر شده است ۵۰ میلیارد ریال از وجوه اداره شده مخابرات بابت اجرایی شدن این تفاهم نامه ها درمدت یک سال اختصاص یابد. سه تفاهم نامه جهاد دانشگاه با وزارت ارتباطات عصر امروز به امضای محمد حسین یادگاری رییس جهاد دانشگاهی و محمدحسن نامی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رسید.

logo-samandehi