پنجشنبه، 02 مهر 94 - 06:07

 

مهدی برنجکوب با بیان برگزاری سومین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات در دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار داشت: سومین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات با محوریت مرکز تخصصی آپا دانشگاه صنعتی اصفهان در ۲ مرحله مسابقه فتح پرچم (CTF) و مانور سایبری و مسابقه ایده‌های نو و کسب و کارهای نو افتا برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های مسابقه ملی فتح پرچم (CTF) و مانور سایبری به عنوان مرحله نخست این جشنواره افزود: مسابقات CTF یک مانور شبیه‌سازی شده در فضای سایبری محسوب می‌شود که در آن متخصصان امنیت اطلاعات به مقابله با یکدیگر می‌پردازند.

رئیس مرکز تخصصی آپا‌ دانشگاه صنعتی اصفهان بیان کرد: در این مسابقه هر تیم تلاش می‌کند از مواضع از‌پیش تعیین‌شده در رایانه یا شبکه اختصاصی خود دفاع کرده و در عین حال به طور هم‌زمان با گذر از سد امنیتی سایر تیم‌ها، پرچم خود را در سیستم‌های آن‌ها برافراشته کند.

وی با بیان محورهای مورد ارزیابی در این نوع رقابت تصریح کرد: مهندسی معکوس، شنود شبکه، تحلیل پروتکل، پنهان‌نگاری، مدیریت شبکه، حملات تحت وب، برنامه‌نویسی امن و تحلیل رمز، از جمله توانایی‌هائی است که در این مسابقات مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

برنجکوب به حضور برگزیدگان مرحله نخست این جشنواره در مرحله دوم به عنوان ماراتن افتا اشاره کرد و گفت: در این مرحله با طرح چندین مسئله و چالش کلیدی در زمینه امنیت فضای تبادل اطلاعات، ایده‌ها، راهکارها و دفاعیات شرکت‌کنندگان ارزیابی و در نهایت نفرات برتر انتخاب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: تیم‌های برگزیده این رقابت‌ها، با دریافت جوایزی ارزنده، از تسهیلات ویژه برای راه‌اندازی یک کسب و کار نو در زمینه افتا برخوردار می‌شود.

رئیس مرکز تخصصی آپا‌ دانشگاه صنعتی اصفهان زمان مرحله نخست این جشنواره در قالب مسابقه ملی فتح پرچم (CTF) را نهم مهرماه و به صورت برخط بیان و اظهار داشت: مرحله نهایی این رویداد بزرگ امنیتی در فضای تبادل اطلاعات با حضور متخصصان، پژوهشگران، مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات، دانشجویان، اساتید، خبرگان و علاقه‌مندان این حوزه‌، ۴ و ۵ آذرماه امسال به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های جنبی این جشنواره ملی افزود: برگزاری کارگاه‌های تخصصی به همراه نمایشگاه ترویجی امنیت فضای تبادل اطلاعات شامل غرفه‌های آگاهی‌رسانی عمومی در زمینه امنیت اطلاعات و ارتباطات، ایده‌های نو افتا، آزمایشگاه‌های تحقیقاتی افتا، شرکت‌های تازه تأسیس در زمینه افتا و نیز غرفه‌های مربوط به حامیان اصلی جشنواره از جمله این برنامه‌ها است.

علاقه‌مندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر و نیز ثبت‌نام در رقابت برخط فتح پرچم (CTF) می‌توانند به پرتال این جشنواره به نشانی http://festival.nsec.ir مراجعه کنند.

logo-samandehi