سه شنبه، 16 دی 93 - 07:02

 

سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران”سومین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات” را با رویکرد ممیزی فناوری اطلاعات (IT Audit) و با هدف اطلاع رسانی و توسعه صنعت ICT برگزار می کند.به گزارش خبرنگار مهر، سومین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات چهارشنبه ۱۷دی ماه در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می شود.
700347

سازمان نصر به دنبال توسعه اشتغالزایی IT

ناصر علی سعادت رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران با اشاره به رویکرد این همایش  طی دوره های گذشته و امسال گفت: در دوره های گذشته ، همایش بیشتر به تشریح مفاهیمی همچون “راهبری سازمانیIT” و “آموزش و آگاهی کارفرمایان فناوری اطلاعات” پرداخته است؛در این دوره بر موضوع “ممیزی فناوری اطلاعات” تمرکز شده است.

وی با تاکید براینکه تسهیل فضا برای توسعه کسب و کار شرکت های فناوری اطلاعات از جمله اهداف این همایش است، ادامه داد: تلاش سازمان، فراهم کردن زمینه برای توسعه صنعت ICT است و برگزاری این نوع همایش های تخصصی، یکی از ابزارهای اطلاع رسانی به منظور آگاهی اعضای سازمان و جامعه فناوری اطلاعات کشوراست.

رئیس سازمان نصر تهران با بیان اینکه، کشور در ابتدای راه مدیریت فناوری اطلاعات است، گفت: برخلاف ایران، در کشورهای دیگر سال هاست که استانداردهای راهبری و مدیریت ICT کاملا تبیین و اجرایی شده و سازمان مصر است که از طریق برگزاری این همایش ها، فضایی فراهم کند تا متخصصان، مدیران و دانشجویان بتوانند با چالش های مدیریت فناوری اطلاعات و استانداردهای روز دنیا آشنا شوند.

سعادت ادامه داد: قطعا برگزاری این همایش باید منجر به درآمدزایی در صنعت فناوری اطلاعات شود؛ هدف این است که صنف و صنعت فناوری اطلاعات بتوانند نتایج بارز این اطلاع رسانی و آگاهی را در توسعه اشتغال زایی لمس کنند.

معرفی تجارب موفق “ممیزی فناوری اطلاعات”

علی آذرکار، رئیس کمیسیون استاندارد و تدوین مقررات سازمان نصر تهران با اشاره به فعالیت های این کمیسیون برای برگزاری سلسله همایش های راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات گفت: موضوع راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات که مفاهیم گسترده ای دارد، دغدغه مدیریت کلان شرکت ها و سازمان های مختلف است؛ از این منظر که  ICT چگونه می تواند ابزاری در جهت بهبود یک کسب و کار باشد.

آذرکار با تاکید براینکه استاندارد راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات در دنیا اهمیت بسیاری دارد، افزود:کمیسیون استاندارد و تدوین مقررات سازمان طی همایش های راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات تلاش کرده تا گام به گام استانداردهای این حوزه را معرفی کند.

رئیس دبیرخانه همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات ادامه داد: ممیزی فناوری اطلاعات، در حقیقت نقش IT و ابزارهای آن در مدیریت و توسعه هر کسب و کار را بررسی می کند؛ در این همایش تلاش کردیم تجارب موفق کاربردی ممیزی IT در سازمان های مختلف کشور را ارائه کنیم.

logo-samandehi