چهارشنبه، 09 مهر 93 - 04:16

 

رضا شیوا درحاشیه همایش سراسری شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت کشور افزود: شورای رقابت در موضوع شرکت‌های تولیدی و خدماتی که بازار انحصاری و تبعیض آمیز داشته باشند ورود پیدا می‌کند چرا که شرکت های کوچکی داریم که با جان و دل فعالیت می کنند و آن‌ها هم باید توسعه پیدا کنند.
رئیس شورای رقابت
وی گفت: از نظر ما تشکیلات سازمان تنظیم مقررات باید مستقل باشد و درچارچوب وظایفش عمل کند و ما با مسئولان این سازمان جلسات مشترکی برگزار کرده‌ایم که امیدواریم به ایجاد سازمانی مستقل منجر شود.

شیوا در پاسخ به سوالی درباره نحوه واگذاری شرکت مخابرات گفت: شورای رقابت نظر مخالفی درباره واگذاری نداشته است اما حرف ما این است شرکتی که صاحب آن دارایی ها شد به شرایطی که باید عمل می‌کرد عمل نکرد و به جای این که وضع رقابتی ایجاد کند انحصاری عمل کرد.وی گفت: از نظر ما مخابرات باید در چارچوب تعهداتش عمل کند.

رئیس شورای رقابت درباره واگذاری سیم های مسی این شرکت نیز گفت: چون واگذاری سیم های مسی حالت انحصاری طبیعی دارد نباید در این خصوص تبعیض آمیز عمل شود اما متأسفانه مخابرات خوب عمل نکرد.

شیوا افزود: از نظر ما شرکت مخابرات باید زمینه فعالیت شرکت‌های کوچک را هم فراهم کند و امیدواریم مالکان مخابرات باعث توسعه نیافتگی دیگر شرکت‌ها نشوند.

وی جلوگیری از انحصاری عمل کردن شرکت‌ها و سازمان‌ها را از وظایف شورای رقابت خواند و تاکید کرد: بحث اصلی ما درخصوص شرکت مخابرات این است که باید از حالت انحصاری خارج شود و امکاناتش را دراختیار شرکت های کوچک بگذارد و ما در شورای رقابت کارگروهی با عنوان کارگروه مخابرات تشکیل داده‌ایم.

logo-samandehi