دوشنبه، 05 آبان 93 - 09:35

 

در این دوره از مجموع ۲۶ نفر به ترتیب ۱۵ نفر از صنوف تولیدی و خدمات فنی و ۱۱ نفر از صنوف توزیعی و خدماتی انتخاب می‌شوند که برای تصاحب ۶ کرسی هیات رییسه اتاق با یکدیگر رقابت خواهند کرد.سابقه عملکرد اعضا در سطح استان‌ها، برنامه محوری، شناسایی دقیق مشکلات و معضلات پیش روی اصناف، ضرورت ارتباط رییس اتاق با مسوولان قوای سه‌گانه، حمایت از اتاق‌های صنفی، پیگیری مسایل استان‌ها، ارتقای جایگاه اصناف و افزایش توان رقابتی از جمله برنامه‌های ارایه شده نامزدها در این دوره است.

انتخابات اتاق اصناف
اجرای بدون کم و کاست قانون نظام صنفی، اصلاح فوری موارد ضعف آن، اشراف و تسلط به مسایل اصناف، پیگیری مطالبات اصناف، اقدام برای رفع مشکلات مالی اتاق های اصناف، برگزاری دوره‌های آموزش کسب و کار از دیگر برنامه های نامزدهای این دوره از انتخابات اعلام شده است.
براساس بررسی‌های صورت گرفته، از صنوف تولیدی پنج نفر به ترتیب آقایان فاضلی، صفایی، شکریه، راشدی، عزت پور و زند بیشترین شانس حضور را در هیات رییسه دارند.
در صنوف توزیعی نیز چهار نفر از نامزدها به ترتیب آقایان هاشمی، صدیقی، شجاع و رییسی از شانس بالایی برای حضور در هیات رییسه اتاق اصناف برخوردارند.
هیات رییسه اتاق اصناف ایران ۷ عضو دارد که ۳ نفر از صنوف تولیدی و خدمات فنی و ۳ نفر از صنوف توزیعی و خدماتی هستند که توسط ۱۴۰ نماینده پارلمان اصناف انتخاب می شوند و نفر هفتم از سوی وزیر صنعت ،معدن و تجارت منصوب می‌شود.
پس از کناره گیری زودهنگام نوده فراهانی در حال حاضر علی فاضلی علاوه بر ریاست اتاق اصناف تهران، ریاست اتاق اصناف ایران را هم برعهده دارد.
دبیر فراکسیون اصناف در این خصوص گفت: اعضای اتاق اصناف ایران متشکل از حدود ۱۴۰ نفر از اعضای اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها، فردا به منظور تعیین هیات رییسه اتاق اصناف در تهران گردهم می‌آیند.
فرزین با بیان اینکه در این دوره ۲۶ نفر از اعضای اتاق ایران نامزد انتخابات هیات رییسه هستند، ابراز امیدواری کرد اصناف افرادی را از میان نامزدها انتخاب کنند که به دور از مسایل سیاسی در راستای منافع اصناف گام بردارند.
فرزین تاکید کرد درصورت تعامل سازنده اتاق اصناف ایران با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، می‌توان گام‌های موثری در بهبود و رفع تنگناهای قانونی این بخش برداشت.

logo-samandehi