یکشنبه، 25 بهمن 94 - 10:15

به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد در دیدار با کاترین فش ریتر مدیر نمایشگاه‌های دولتی فرانسه اظهار کرد: استان اصفهان که استانی صنعتی است از ظرفیت‌های بسیار زیادی در  کشور برخوردار است.

1812744

وی با بیان اینکه شهر اصفهان شهری بین‌المللی و جزو شهرهایی است که در لیست جهان‌شهرها قرار دارد، تصریح کرد: این شهر اخیراً نیز به شبکه شهرهای خلاق پیوسته و در سال ۲۰۰۶ نیز پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شده و سال آینده نیز مرکز کنوانسیون تورگردان‌های جهان است.

شهردار اصفهان ادامه داد: این فضاها، فضای بسیار مثبتی برای تعامل با دیگر شهرهای جهان فراهم می‌کند، ‌در عین حال اصفهان در عرصه دیپلماسی دوجانبه نیز با شهرهای بسیار زیادی خواهرخوانده است، همچنین در عرصه دیپلماسی‌های چندجانبه نیز عضو سازمان‌های بین‌المللی بسیار مهمی است.

وی با تأکید بر اینکه با شهرها و پایتخت‌های تاریخی و اسلامی و همچنین با سازمان‌های مهم بین‌المللی تعامل بسیار خوبی داریم، گفت: در گذشته به دلیل مسائل سیاسی از تفاهم‌نامه‌های اقتصادی کمتر استفاده می‌شد اما در فضای اخیر می‌توان این فضا را به طور مجدد فعال کرد، در حال حاضر آمادگی تعامل با شهرهای مهم جهان به ویژه در بخش‌های بیزینس و بازرگانی را داریم.

جمالی‌نژاد تأکید کرد: به دلیل اینکه شهر اصفهان شهری جهانی است در حال فراهم کردن بسترهای لازم برای ورود این کلان‌شهر به جرگه شهرهای دانش‌محور جهان هستیم.

وی بیان داشت: به عنوان مثال سال آینده نخستین نمایشگاه فن‌آوری‌های نوین شهری  کشور و خاورمیانه در اصفهان با بیش از ۵۰ شرکت دانش‌بنیان و حضور هشت کشور مطرح جهان از جمله شهرهای خواهرخوانده برگزار می‌شود که در آن از شهردار پاریس نیز دعوت به عمل آمده است.

شهردار اصفهان افزود: قصد داریم از تجارب مفید کشور فرانسه در برگزاری نمایشگاه‌های مختلف استفاده کرده چرا که فلسفه شهرهای خلاق استفاده از تجارب شهرهای دیگر است.

وی با بیان اینکه اخیراً در حال ساخت نمایشگاه بین‌المللی جدیدی در اصفهان هستیم، اضافه کرد: این نمایشگاه یکی از نمایشگاه‌های معتبر حداقل در سطح منطقه و بزرگ‌ترین در خاورمیانه خواهد بود که فاز نخست آن سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

جمالی‌نژاد بیان کرد: امیدواریم این تعاملی که شما سال‌های سال با ایران داشته‌اید با فضای جدید بیشتر شده و حضور فعال‌تر شرکت‌های نمایشگاهی در کشورمان را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ما تجربه بسیار خوبی از گردشگران فرانسوی داریم، خاطر نشان کرد: همه‌ساله میزبان چندین هیئت شرق‌شناس از فرانسه هستیم و خوشبختانه در این بخش تعامل بسیار خوبی داریم که امیدوارم این تعامل در بخش‌های اقتصادی نیز ادامه پیدا کند.

شهردار اصفهان در پایان ابراز داشت: اصفهان از سال‌های دور در راه جاده ابریشم قرار داشته که ظرفیت‌های بسیار بزرگ اقتصادی این شهر را می‌رساند، ما عطش بسیار زیادی برای فن‌آوری‌های نوین و هایتک داریم و بنا داریم این تجارب را کسب و به کشورهای منطقه نیز پمپاژ کنیم.

logo-samandehi