چهارشنبه، 16 آذر 01 - 01:03

 

◽️صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت گزارش دادند که «در پی هک شبکه تلفن همراه پیامی مبنی بر هشدار زلزله به شهروندان مخابره شده است. این پیام جعلی است؛ از منازل خود خارج نشوید.»◽️ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت نوشت «در پی هک شبکه تلفن همراه پیامی مبنی بر هشدار زلزله به شهروندان مخابره شده است. این پیام جعلی است؛ از منازل خود خارج نشوید.»

◽️شبکه خبر نیز همین پیام را زیرنویس کرده است. در همین حال، بایرام نژاد، رئیس مرکز لرزه نگاری کشور به شبکه خبر گفت: زلزله قابل پیش بینی نیست و هیچ هشداری درخصوص وقوع زلزله صادر نکرده ایم.

🔻به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هر گونه هک شبکه تلفن همراه کشور را تکذیب کرد و افزود وضعیت شبکه تلفن همراه کشور به صورت دائم توسط مراکز پایش امنیت اپراتورها و وزارت ارتباطات مورد پایش قرار می گیرد و هیچ گونه شواهدی مبنی بر هک این شبکه وجود ندارد و ادعاهای مطرح شده در حال بررسی است.

🔵 تکمیلی: ظاهرا فقط کاربران همراه اول هشدار #زلزله را دریافت کرده‌اند.

🔺 آقامیری معاون وزیر ارتباطات و رئیس رگولاتوری: «هک نبوده و درز اطلاعاتی نداشتیم. یک موضوع فنی درون اپراتوری بوده که دوستان ما در همراه اول انجام دادند و به نظر می‌رسد یک موضوع و مشکل فنی ساده درون سیستمی بوده است.»

🔹 رحیمی معاون سازمان پدافند غیرعامل: «قسمت تحقیق و توسعه همراه اول در حال تست سامانه ارسال هشدار در مواقع بحران بوده که یک خطا شکل گرفته و به جای اینکه پیام برای ۲۰ گوشی ارسال شود، برای کل شبکه ارسال شده! هیچ هک و موضوع دیگری نبوده است و شاهد یک خطای انسانی بوده‌ایم.»

logo-samandehi