سه شنبه، 22 تیر 95 - 05:45

 

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از طراحی و ساخت سامانه طراحی آنلاین سوله توسط شرکت دانش‌بنیان حریم سازه سپاهان، مستقر در این شهرک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، دکتر مهدی کشمیری در خصوص این فناوری گفت: در راستای کمک به بهبود فضای تولید و در شرایطی که عزم عمومی برای توسعه اقتصاد بر مبنای اقتصاد مقاومتی و خروج از رکود در کشور جدی است، شرکت حریمسازه سپاهان با هدف نقش آفرینی در این حوزه و عمل به رسالت خود در تحقق اقتصاد دانش بنیان و کمک به تولید کنندگان، سامانه طراحی آنلاین سوله را ایجاد و راه‌اندازی کرده است.

وی افزود: شرکت دانش بنیان حریم‌سازه سپاهان در سال ۸۸ اقدام به تدوین نرم‌افزار سوله‌پرداز کرد ولى از آنجا که این سامانه مانند بسیارى از نرم‌افزارهای دیگر، محدودیت‌ها و مخاطبان ویژه‌ای داشت و با در نظر گرفتن اینکه در عصر کنونی و با گسترش فناوری‌های نو و ارایه اطلاعات بر بستر دیجیتال، مواجه هستیم، اقدام به ایجاد سامانه طراحی آنلاین سوله کرده است.

همچنین مدیرعامل شرکت دانش بنیان حریم‌ سازه سپاهان با بیان اینکه این شرکت برای طراحی این سامانه مطالعات گسترده‌ای در حوزه IT و عمران کرده و همچنین تلاش‌های متعددی از سوی واحد تحقیق و توسعه این شرکت صورت پذیرفت، ادامه داد: در نهایت این سامانه پس طی چندین ماه تلاش مجدانه در این زمینه، به همت کارشناسان واحد R&D شرکت تدوین شد.

امید خالدان از طراحی سوله به‌ صورت کاملاً خودکار و بدون دخالت انسان، عدم نیاز به کاربر حرفه‌ای، صرفه‌جویی در زمان، بدون نیاز به فروش نرم‌افزار، آموزش، خدمات پشتیبانی، نصب نرم‌افزار به عنوان  قابلیت‌های مهم این سامانه نام برد.

به گفته وی، حذف سختی‌های استفاده از نرم‌افزار اصلی مانند بروزرسانی، فعال‌سازی، قفل سخت‌افزاری و نصب نسخه‌های خاص اتوکد و sap و اکسل و … و دریافت نقشه سوله مورد نظر با دسترسی به اینترنت در هر جای جهان بدون نیاز به قفل سخت‌افزاری، ارزان‌تر تمام شدن طراحی برای مصرف‌کننده به دلیل کاهش هزینه‌های جانبی تولید بدون نیاز به معرفی و آموزش و بازاریابی و پشتیبانی در سایر کشورهای جهان، سرعت در طراحی، دقت بالا و بی‌نیازی از هرگونه نرم‌افزار عمرانی از دیگر ویژگی‌های این سامانه هستند.

logo-samandehi