دوشنبه، 13 آبان 92 - 09:49

 

url

این ماژول جهت تولید و ذخیره کلیدها و انجام عملیات رمز نگاری ساخته شده است.دکتر محمود شیخ زین الدین با اعلام این خبر گفت: ماژول امنیتی کیا ۳ یک محصول سخت افزاری است که به عنوان ابزاری کاملا امن و مطمئن جهت تولید و ذخیره کلیدها، انجام عملیات رمز نگاری و امضای دیجیتال بکار برده میشود. وی با بیان اینکه طراحان کاربردهای رایانه‌ای می‌توانند امنیت مطلوب را در این کاربردها با بهره گرفتن از ماژول کیا۳ به عنوان یک منبع نفوذناپذیر امنیت، تامین کنند، افزود: از جمله مهم‌ترین سرویس‌های امنیتی که ماژول کیا۳ ارایه می‌نماید می‌توان به انـواع سرویس‌های محرمــانگی, صحت، احـراز اصالت و دیگر خدمات اشاره کرد. رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ادامه داد: با استفاده از این خدمات، طراحان نرم‌افزار می‌توانند امنیت کاربردهایی همچون انتقال، پردازش و ذخیره امن اطلاعات حساس، قفل‌گذاری نرم‌افزارهای ارزشمند را فراهم نمایند.
شیخ زین الدین با بیان اینکه هسته اصلی ماژول کیا۳ یک سیستم عامل استاندارد کارت هوشمند مبتنی بر استاندارد ISO ۷۸۱۶ است،تصریح کرد:ماژول کیا۳، با بهره‌گیری از طراحی و پیاده‌سازی بر اساس نیازمندی‌های کشور یک محصول بومی به حساب می‌آید که وسعت زیاد و کیفیت بالای خدمات امنیتی این ماژول، حتی در مقایسه با محصولات خارجی نیز، آن را به یک محصول منحصر به فرد تبدیل نموده است.
به گفته رییس این مرکز علم و فناوری، قابلیت تولید زوج کلید بصورت سخت افزاری تا ۴۰۹۶ بیت، قابلیت امضای دیجیتال اسناد بصورت سخت افزاری تا ۴۰۹۶ بیت، قابلیت استفاده از الگوریتم رمز بومی پایا۲، نصب نرم‌افزارهای مورد نیاز به صورت خودکار از حافظه داخلی توکن، نرم افزار مدیریت توکن فارسی و انگلیسی، قابلیت بروز رسانی خودکار نرم افزار مدیریت توکن و پوشش کل فضای حالت برای تولید کلیدهای متقارن و نامتقارن از جمله ویژگیهای این ماژول سخت افزاری است

logo-samandehi