پنجشنبه، 28 مرداد 00 - 06:02

 

بیایید اینطور شروع کنم
هفته پیش یک کپمانی خودروسازی ، با رونمایی از محصول جدید خود ، بواسطه رنگ آبی این محصول، از نام خلیج ع ر ب ی استفاده کرد. کاربران #ایرانی با گزارش اطلاعات غلط به #اینستاگرام کاری کردند که اینستاگرام آن پست را اصلاح کرد. #گوگل بارها نیز در گوگل مپ اقدام به تغییر نام #خیلجهمیشهفارس کرده که با واکنش کاربران ایرانی مواجه شده است.

همانطور که میدانیم در آلبانی گروهگ منافقین با سن های بالا پشت سیستم های کامپیوتری نشسته اند .

و میدانیم اینروزها جنگ از میدان واقعی به میدان مجازی آمده است و نیاز است مسئولین و نمایندگان مجلس این علم را کسب کنند

یکی از ابزارهای موجود در شبکه های اجتماعی رصد کردن #هشتگ ها برای استفاده های تجاری ، فرهنگی و سیاسی است .

چه بخواهیم چه نخواهیم بسیاری از کشورهای بروی این موضوع سرمایه گذاری کرده اند . اگر می بینید ناگهان سوژه ای بصورت جهانی در #فضای_مجازی وایرال میشود ، از تکنینک های هشتگ نویسی و ترند کردن استفاده میشود.

این در حالیست که در،طرح صیانت بدون توجه به این ابزار و میدان بالقوه پلتفرمهای خارجی ، به راحتی درصدد جایگزین داخلی و یا محدودیت و کاهش سرعت پلتفرمهای خارجی هستند .

حتی اگر پلتفرمهای داخلی راه اندازی شود و مردم به هر دلیل در آن حضور پیدا کنند آیا این پلتفرم ها ، عرصه ارتباطات جهانی خواهد شد؟

آیا با جعل جهانی تاریخ ایران میتوان بعد از این طرح مبارزه کرد؟

کافیست نمایندگان مجلس در کنار خود یک کارشناس فضای مجازی و رسانه را داشته باشند تا باز شاهد گل به خودی نباشیم و از این ظرفیت در جهت منافع ملی استفاده شود.مگر این طرح در جهت منافع افراد خاص و صیانت از خودشان باشد.لازم است فعالان حوزه ارتباطات و رسانه در خصوص تاثیر حضور در فضای رسانه ی جهانی به نمایندگان مجلس مشاوره دهند

 

 

logo-samandehi