چهارشنبه، 23 مهر 93 - 03:03

 

طراح طرح نظارت نمایندگان بر شنود مکالمات تلفنی گفت: طرح نظارت نمایندگان بر شنودمکالمات تلفنی به امضای ۸۲ نفر از نمایندگان مجلس رسیده و تقدیم هیات رئیسه مجلس شده است.سید سعید حیدری طیب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: طرحی به نام طرح نظارت نمایندگان بر شنود مکالمات تلفنی به امضای ۸۲ نفر ازنمایندگان مجلس رسیده و تقدیم هیات رئیسه مجلس شده است.
48092_orig
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اصولاً شنود مکالمات تلفنی خلاف شرع است و مجازات دارد، البته شنود مکالمات تلفنی درموارد استثنایی مانند موضوعات امنیتی با اجازه قاضی امکان پذیر است. وی ادامه داد: یکی از مهمترین وظایف نمایندگان دفاع از حقوق مردم و نظارت بر اجرای قانون اساسی است بنابراین نمایندگان باید در موضوع شنود شرایطی را فراهم کنند که امکان کوچکترین تخلفی نباشد.
حیدری طیب تصریح کرد: در موضوع شنود باید کارگروهی در هر استان تشکیل شود و یکی از نمایندگان مجلس در هر استان در این کارگروه عضو شود که اگر درخواستی برای شنود ارائه شد، شورای تامین هر استان مواردی مانند دلایل شنود، مدت زمان شنود و تجهیزات شنود را بررسی کند.وی گفت: باید توجه داشت تصمیم گیرنده نهایی درباره شنود قاضی است اما نماینده مردم نیز باید در شورا و کارگروه استانی نظارت بر شنود حضورداشته باشد تا نظارت دقیق اعمال شود.

logo-samandehi