یکشنبه، 27 فروردین 96 - 08:32

 

محمود محمدی در آیین رونمایی از پروژه های سازمان فاوا اظهارکرد: پنجاه برنامه از سری برنامه های هر هفته چند افتتاح به بهره برداری از پروژه های عمرانی، خدماتی، فضای سبز، فرهنگی پرداخته شد اما امروز در پنجاه و دومین برنامه جنس پروژه ها متفاوت است.
وی با اشاره به اینکه سازمان فاوا از جمله سازمان هایی است که به امور خود شهرداری می پردازد، افزود: تقویت ساختارهای کسب و کاری و زیر ساخت های فعالیتی شهرداری به منظور خدمت رسانی بهتر به شهر و شهروندان از ویژگی های پروژه های فاوا محسوب می شود.
معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان تاکید کرد: اگر این پروژه ها به خوبی افتتاح و استفاده شود به طور حتم باعث توانمند سازی مجموعه شهرداری می شود.
محمدی با اشاره به مشارکت بخش های مختلف شهرداری برای اجرای این طرح ها اظهارکرد: معاونت مالی و اداری تامین مالی این پروژه ها را بر عهده داشت و معاونت برنامه ریزی و سازمان فاوا نسبت به تعریف و عملیاتی کردن طرح ها اقدام کردند.
وی در خصوص بهره برداری از مرکز داده شهرداری گفت: مرکز داده شهرداری در گذشته ایجاد شده بود و اکنون شاهد ارتقا این مرکز در دو بخش تخصصی پسیو و اکتیو هستیم.
معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان از راه اندازی ایستگاه دائمی جی پی اس در شهرداری خبر داد و گفت: تا کنون چهار ایستگاه در مرکز همایش های بین المللی ، مناطق ۱۲ ، ۱۳ و ۱۴ راه اندازی شده است.
محمدی تاکید کرد: این سامانه در اجرای پروژه های عمرانی و شهرسازی شهرداری تاثیر بسزایی دارد.
وی با بیان اینکه این سامانه می تواند در اختیار سایر نهادها و سازمان های دیگر قرار گیرد، ابراز امیدواری کرد که کل شهر اصفهان تحت پوشش سامانه جی پی اس قرار بگیرد.
معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان ادامه داد: با توجه به راه اندازی شهرسازی الکترونیک و سیستم سرای ۸ که متکی بر اطلاعات مکانمند است این سامانه می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
محمدی همچنین از راه اندازی نرم افزار ژئودیتابیس شهر اصفهان که یک فرمت رایج GIS است خبر داد و گفت: در سال های گذشته کارهای مطالعاتی آن انجام شده است و راه اندازی آن در حال انجام است.
وی افزود: ارتقا این طرح نیز از لحاظ تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری نیز در دستور کار است تا  بتوانیم داده های سامانه های الکترونیکی شهرداری بویژه سامانه شهرسازی الکترونیک را در این مجموعه بارگذاری کنیم .
معاون برنامه ریزی و پژوهش شهرداری اصفهان ادامه داد: کیوسک های اطلاع رسانی از دیگر طرح هایی که امروز به بهره برداری می رسد و نمونه آزمایشی آن به صورت مشارکتی نصب شده است.
وی تاکید کرد: امیدواریم با راه اندازی این کیوسک های اطلاع رسانی از روش های سنتی و گذشته فاصله بگیریم و در حوزه اطلاع رسانی و تبلیغات با تعامل بخش خصوصی و سایر دستگاه ها بتوانیم از ابزارهای جدید اطلاع رسانی همپای نیازهای مردم استفاده کنیم.

logo-samandehi