چهارشنبه، 06 آذر 92 - 12:27

 

IMAG0087

بیوگرافی خودتان را برای خوانندگان بفرمایید
نیایش فرهمند متولد ۱۳۵۹ شهر اصفهان هستم.مدرک کارشناسی ارشد مکانیک-تبدیل انرژی از دانشگاه صنعتی اصفهان می باشم و حدود ده سال است که در زمینه فروش و خدمات رایانه های همراه و لوارم جانبی آنها مشغول به فعالیت می باشم.هم اکنون  مسئولیت واحد گارانتی و خدمات پس از فروش کهکشان پرداز سپاهان بر عهده اینجانب میباشد.
شرکت کهکشان پرداز از چه سالی فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضرچند شعبه در اصفهان و شهرستان ها و سایر نقاط دارد؟
کهکشان پرداز سپاهان با این نام از ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرد این مجموعه برای بار اول در سال ۱۳۷۷ با نام پرشین فعالیت خود را آغاز نمود و سپس در سال ۱۳۸۰ با هدف ورود به بازار رایانه های همراه مبادرت به توزیع و خدمات پس از فروش به صورت تخصصی در این زمینه نمود و به همین دلیل با نام جدید شروع به فعالیت نمود.پس از آن تصمیم به عرضه مستقیم کالا به مصرف کننده گرفت و به همین دلیل اقدام به افتتاح فروشگاههای نوت بوک شهر و فروشگاه اینترنتی نمود.در حال حاضر در شهر اصفهان فروشگاههای نوت بوک شهر۱ در خیابان میر و فروشگاه نوت بوک شهر ۲ در خیابان هشت بهشت غربی مشغول به فعالیت می باشند.ضمن اینکه نمایندگانی در برخی از شهرها و استان های اطراف در حال فعالیت بر روی محصولات این مجموعه و استفاده از گارانتی کهکشان می باشند.
در خصوص جایگاه فعلی شرکت کهکشان پرداز توضیحاتی بفرمایید
مجموعه کهکشان پرداز  سپاهان شامل واحد بازرگانی، واحد گارانتی و خدمات پس از فروش و فروشگاههای نوت بوک شهر ۱ و ۲ می باشد.این مجموعه  با تجربه ای که در زمینه بحث های خرید، فروش و خدمات پس از فروش طی این سالها کسب کرده است و باتوجه به اینکه سعی نموده است با حفظ برخی اصول از جمله مشتری مداری، صداقت در گفتار و عمل، امانتداری و اطلاع رسانی دقیق همواره خدمات مناسبی را از لحاظ کیفی و کمی در اختیار مشتریان قرار دهد، به نظر می رسد از جایگاه نسبتاً خوبی برخوردار می باشد.
شما بعنوان ارائه دهنده محصولات در خصوص پشتیبانی چه اقداماتی را صورت داده اید؟
همواره سعی شده است پیش از آن که محصولی جهت فروش توسط این مجموعه عرضه شود، توسط واحد خدمات مسائل مربوط به آن بررسی گردد.تا حد امکان از تکنولوژی ها و مسائل فنی مربوطه آگاهی نسبی نسبت به محصول مورد نظر ایجاد گردد،ضمن اینکه این مجموعه پیش از آنکه اقدام به ایجاد فروشگاهها و توزیع محصول در سطح شهر نماید ابتدا واحد خدمات پس از فروش را راه اندازی نمود که فکر می کنم از موفقیت نسبی در این زمینه برخوردار بوده و توانسته است در سطح شهر اصفهان به عنوان یک مرکز خدمات معتبر معرفی گردد. هم اکنون واحد خدمات کهکشان پرداز دارای بخش های تخصصی در زمینه های نرم افزاری و سخت افزاری امور مربوط به  تبلت و لپ تاپ می باشد. داخل مجموعه و به خصوص واحد خدمات  برای هر قسمت استاندارد هایی تعریف شده است که هر یک از پرسنل موظفند در حین کار مطابق با این استانداردها فعالیت کنند. این موارد باعث شده است که توان فنی پرسنل در زمینه های تخصصی مربوطه  بالا رفته و خدمات درخواستی از سوی مشتریان با دقت و کیفیت بهتری انجام شوند.
آیا روی فروش مجازی متمرکز هستید یا رویکردی متفاوت دارید؟
فروش مجازی از علایق و خط مشی های این مجموعه میباشد ولی متاسفانه موانع و مشکلات بسیاری بر سر این راه وجود، عدم امکان قیمت گذاری مناسب به خصوص در سال های اخیر، عدم اطمینان مصرف کنندگان به فضای مجازی جهت خرید های با قیمت بالا و عدم امکان برقراری توازن بین فروش فروشگاه و فروشگاه اینترنتی از جمله عواملی هستند که امکان فروش مجازی موثر را تحت تاثیر قرار می دهند.
تمرکز فعلی شما بروی کدام خدمات و فعالیت است؟
کهکشان پرداز سپاهان به طور خاص بر روی رایانه های همراه، تبلت و لوازم جانبی آنها فعالیت میکند و واحد خدمات کهکشان پرداز به طور تخصصی بر روی تعمیرات رایانه های همراه و تبلت فعالیت می کند.
جایگاه آموزش و فرهنگ سازی در این مقوله چگونه می بینید؟با سازمان های دولتی چه تعاملی دارید؟
به نظر من ورود تکنولوژی های جدید همواره نیاز به فرهنگ سازی و آموزش داشته و دارند، این موضوع صرفا مربوط به حوزه رایانه نمی باشد و در مورد تمامی حوزه ها بایستی آن را مد نظر قرار داد. آگاهی صحیح افراد از انواع تکنولوژی ها، مشخصات فنی، کاربری ها، نحوه استفاده صحیح از آنها، نحوه مراقبت و موارد استفاده از نکاتی است که لازم است همواره نسبت به آنها فرهنگ سازی کرد.ولی متاسفانه در سالهای اخیر هم مصرف کنندگان و هم فعالان این حوزه بیشتر در فکر فعالیت اقتصادی می باشند و شاید همین موضوع باعث ایجاد بسیاری مشکلات در این حوزه گردیده است.
آیا تجربه کار در شرایط دشوار و پیش بینی نشده را نیز داشته اید یا همواره بر اساس چشم اندازها مسیری از پیش تعیین شده با فراز و نشیب هایی مشخص پیموده اید؟
مشکلات و تجربیات پیش بینی نشده بخشی از زندگی هر انسانی می باشند و به نظر من درگیر شدن با این مشکلات و پیدا کردن راه حلی برای آنها و یا صبر و استقامت در برابر آنها است که موجب تعالی انسان می گردد.در هر صورت در این جور مواقع سعی می شود طبق اصول تعریف شده ای دنبال راه حل ها بگردیم ولی انسان انعطاف پذیر است و می تواند بر اساس شرایط تصمیم بگیرد.
تحلیل شما از حالت گذرای نرخ ارز ، تورم و تحریم بر این حوزه در هر صورت طی این سالها فکر نمی نکنم جایی باشد که تحت تاثیر موارد مذکور نباشد.عدم وجود ثبات اقتصادی و عدم امکان دسترسی به کالاهای ضروری موجب آسیب رسیدن به بسیاری از بخش های اقتصادی کشور گردیده و از جمله این حوزه گردیده است، نوسانات شدید باعث شده برخی افراد سود جو وارد این حوزه شوند و بدون هیچگونه تخصص و دردسری برای فعالان این صنعت مشکلات فراونی را به وجود آورند، همچنین این شرایط مانع از پیش بینی های لازم جهت فعالیت های اقتصادی بعدی می گردند.
تحریم ها تا چه اندازه برای مجموعه ی شما و همکاران صنفی مشکل ساز بوده است؟
تحریم به خصوص در بخش خدمات پس از فروش مشکلات بسیاری را برای این صنف ایجاد کرده است. این موضوع باعث شده که تامین قطعه برای دستگاههای گارانتی دار و یا معیوب بسیار مشکل و یا باهزینه های سر سام آور مالی و زمانی برای مصرف کنندگان و یا شرکت های گارانتی کننده تمام شود و هم اکنون بخشی از شکایت های مردمی هم به همین موضوع مربوط می شود.
در شرایط تحریم برای فروش بیشتر چه سیاست هایی را دنبال میکنید؟
احتیاط. این شرایط به شدت قدرت ریسک را کاهش می دهد به همین دلیل سعی می کنیم با احتیاط حرکت کنیم.
مهمترین مشکلاتی که در حوزه کاری خود با آن مواجه هستید کدام است؟
عدم هماهنگی بین فعالان این حوزه، آگاهی عمومی نسبتاً پایین در بین مصرف کنندگان و فعالان این حوزه، عدم وجود اهرم ها و ساز و کارهای لازم  جهت قیمت گذاری مناسب روی کالاها و خدمات ارائه شده در این بخش از مشکلاتی هستند که دائماً در حال دست و پنجه نرم کردن با آنها هستیم.
آیا در این زمینه راه حل های رفع این چالش ها شناسایی شده و آیا به مرحله اجرا رسیده است؟
این مشکلات همیشه وجود داشته اند و جلساتی هم برای آنها بر گزار شده است ولی متاسفانه هیچگاه به اجرا در نیامده اند، متاسفانه بایستی ابتدا این همدلی در بین کلیه فعالان این صنف به وجود بیاید تا بتوان سطح این صنف را بالا برد.
نظرتان در خصوص برچسب شبنم و اینکه به کلی حذف شد چیست؟
اگر امکان اجرای این قوانین به طور کل از ابتدا تا انتها وجود داشت قطعا بسیار مفید بود، ولی متاسفانه به دلیل عدم وجود هماهنگی های لازم در بخش های دولتی و همچنین عدم در نظر گرفتن پیش شرطها و زیرساخت های لازم در مبادی ورودی کشور این طرح نتوانست موفقیت چندانی کسب کند و به همین دلیل حذف گردید.
در زمینه کیفیت رقابتی مجموعه شما دست به چه اقداماتی زده است؟
اتکاء ما در کهکشان پرداز در درجه اول بر سرمایه های انسانی،دانش،تجربه مجموعه و سپس قیمت می باشد.برخی موارد فقط با تجربه و کسب توان علمی و فنی بالا بدست می آید و باعث بالا رفتن توان رقابتی مجموعه می گردد.ارائه کاتالوگ های تخصصی،دانش نامه ها و سایت تخصصی کهکشان در همین راستا می باشد.
سخن پایانی
امید است بتوانیم به جامعه ای فعال و پویا دسترسی پیدا کنیم و خودمان هم بتوانیم در زمینه تولیدات سخت افزاری در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم. متاسفانه ما در ایران در زمینه رایانه صرفا در حال تلاش برای فروش محصولات شرکت های خارجی می باشیم. من امیدوارم روزی برسد که این رقابت در بین محصولات ایرانی نیز وجود داشته باشد.

logo-samandehi