دوشنبه، 22 اردیبهشت 93 - 08:28

 

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، گفت:بخش خصوصی باید با دولت همکاری بیشتری داشته باشد؛ این تعامل می‌تواند شکاف‌های ایجاد شده بر فناوری اطلاعات کشور را پر کند.

 “کاظم آیت‌اللهی” در یک نشست خبری با اشاره به اهمیت فناوری اطلاعات در کشور، گفت: بخش خصوصی باید با دولت رویکردی تعاملی داشته باشد تا بتوان فضای فن‌آوری اطلاعات در کشور را روز به روز ارتقا داد. باید به این موضوع توجه کرد که دولت محور توسعه را در ICT می‌بیند. امروزه هم به این نتیجه رسیدند که اگر از IT به درستی بهره نبریم نمی‌توانیم مسیر تکامل را در پیش بگیریم.

او ادامه داد: پتانسیل بخش خصوصی در ایران به دلیل وجود جمعیت زیادی از متخصصان و تعداد کثیر شرکت‌ها بسیار بالاست و می‌توان این موضوع را این گونه استنباط کرد که با استفاده از این پتانسیل‌ها رشد و رونق اقتصادی را می‌توان به ارمغان آورد.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در ادامه افزود: هزینه‌های مورد نیاز در کشور پایین است و با حداقل سرمایه‌گذاری می‌توانیم به راحتی اشتغال ایجاد کنیم.

وی در رابطه با بحث اینترنت در کشور عنوان کرد: تصمیم سازی در این موضوع بر این بود که هدف دولت سبد خانوار باشد، در این رابطه PAPها یا شرکتهای ندا، بیشتر از سایر شرکت‌ها سبد خانواده را تامین می‌کنند. متاسفانه در این بین بعضی از شرکت‌ها که PAP نبودند دیده نشدند و تعاملی با رگولاتوری داشتیم که قرار شد مشخص شود چه میزان از خانوارها سبد خود را از شرکت‌های PAP تامین نمی‌کنند.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در رابطه با بحث نمایشگاه الکامپ گفت: ما درخواست مجوز در رابطه با برگزاری الکامپ داشتیم و در شورای سیاست گذاری به تصویب رسیده است که برگزاری آن به سازمان داده شود به علاوه اعلام شده که مجوزها به بخش خصوصی داده شوند.

وی در مورد تعرفه گمرکی چهار درصدی که قرار است روی کالاهای فناوری اطلاعات اعمال شود مطرح کرد: بازار فناوری اطلاعات دست اهالی کسب و کار بوده و حرکت در این بازار نیز توسط این افراد تعیین می‌شود. ما به این موضوع معتقدیم و اطمینان داریم که هیچ کس نمی‌تواند چنین وضعی را با تحلیل‌های نادرست تغییر دهد.

آیت‌اللهی افزود: بخش خصوصی باید با دولت همکاری بیشتری داشته باشد؛ به نظر من این تعامل می‌تواند شکاف‌های ایجاد شده بر فناوری اطلاعات کشور را پر کند. متاسفانه قانون‌گذاری دقیقی برای ارتباط با بخش خصوصی وجود ندارد و این موضوع باعث شده فاصله معناداری بین بخش خصوصی و دولت ایجاد شود.

وی همچنین عنوان کرد: باید تمام افراد صنف این موضوع را درک کند که سازمان نظام صنفی باید به عنوان رگولاتور بخش خصوصی با رگولاتور بخش دولتی ارتباط داشته باشد؛ خوشحالیم که این موضوع در روال و جریان است البته این تعامل تاکنون چندان سازمان یافته و مدون نیست.

آیت اللهی گفت: ما خود در این سال‌ها سعی کردیم تا صدای صنف تبدیل به یک صدای واحد شود تا بهتر به گوش مسوولان برسد البته این موضوع را نباید از قلم انداخت که در این راستا تخطی‌ها به وجود آمده است. سازمان باید به منافع صنف فن‌آوری اطلاعات در کشور رسیدگی کند و هر کس نیز به اندازه خود و نقشش در این بازار حق دارد.

وی در پایان در مورد انتخابات‌ سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور گفت:‌ دوره‌های هیات مدیره استانی شهریور به اتمام می‌رسد و قبل از آن باید انتخابات صورت بگیرد و اعلام رسمی شود. ما انتظار داریم تا آخر آذرماه هیات مدیره استانی سازمان نظام صنفی شکل بگیرد؛ در حال حاضر ۲۷ استان عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور هستند بعد از انتخابات هیات مدیره‌های استانی در سه ماه پایانی سال هیات عمومی صنفی تشکیل می‌شود و بعد از تشکیل شورای مرکزی و اعلام نماینده حکم ریاست جمهوری برای تعیین رییس سازمان که احتمالا در فروردین ماه سال آینده اتفاق می افتد، صادر می‌شود.

logo-samandehi