سه شنبه، 19 دی 02 - 05:33

 

سرانجام، فراخوان شرکت در انتخابات اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی منتشر و شرایط شرکت در این انتخابات مشخص شد.پس از بلاتکلیفی طولانی و چند مرتبه لغو و به تعویق افتادن انتخابات اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی، سرانجام فراخوان این انتخابات منتشر شد. هیئت اجرایی انتخابات اتحادیه‌های کشوری فراخوان ثبت نام این اتحادیه را منتشر کرده است.این انتخابات در حالی برگزار می‌شود که اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی در یک سال اخیر فراز و نشیب‌های مختلفی را پشت سر گذاشته است. علاوه بر چندین نوبت لغو انتخابات این اتحادیه، عزل و نسب‌های مختلفی هم رخ داد و استعفای آرمان صفایی، رئیس اسبق این اتحادیه، باعث شد دی‌ماه ۱۴۰۱ مینو مهرنوش به سمت ریاست اتحادیه منصوب شود.

عمر ریاست مهرنوش هم البته چندان طولانی نبود و او اوایل دی ماه امسال، در نامه‌ای به مجتبی صفائی، رئیس اتاق اصناف رئیس اتاق اصناف ایران، با ذکر این دلیل که این اتاق توجهی به برگزاری انتخابات اتحادیه کسب‌وکارهای‌ مجازی ندارد، از سمت خود استعفا کرد.

به‌دنبال استعفا و اعتراض مهرنوش، اتاق اصناف تصمیم به برگزاری این انتخاب گرفته و فراخوانی را برای آن منتشر کرده است. در این فراخوان مهلت مشخصی به داوطلبان شرکت در انتخابات اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی داده شده تا در صورتی که از شرایط کاندیداتوری در این انتخابات برخوردار بودند از تاریخ ۱۷ دی ماه تا ۶ بهمن ماه مدارک خود را به هیئت اجرایی انتخابات ارسال کنند.در فراخوان انتخابات اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی داشتن حداقل مدرک دیپلم، سن کمتر از ۷۵ سال و داشتن پروانه کسب معتبر و دائم از جمله شروط برای کاندیدا شدن در این انتخابات اعلام شده است.

داوطلبان برای ثبت نام در این انتخابات باید مدارکی از جمله پروانه کسب، کارت ملی، شناسنامه، مدرک تحصیلی، دو قطعه عکس ۳ در ۴ و کد رهگیری ثبت نام از سامانه ایرانیان اصناف را ارائه کنند. داوطلبان شرکت در این انتخابات لازم است به سامانه ایرانیان اصناف به نشانی www.iranianasnaf.ir مراجعه کنند.رضا الفت‌نسب، عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی، در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) پستی منتشر کرده و به خبر برگزاری انتخابات واکنش نشان داده و نوشته است:

«پس از ۳۰ ماه تأخیر بالأخره فراخوان برگزاری انتخابات اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی منتشر شد. هیئت اجرایی انتخابات متشکل از وزارت صمت، اتاق اصناف و… است و برگزار کردن انتخابات ارتباطی به اتحادیه نداشت. بهانه‌ای که دو سال با آن همه را سرکار گذاشتند و گفتند اتحادیه انتخابات را برگزار نمی‌کند.»این فراخوان در حال حاضر منتشر شده اما جز شرایط شرکت در انتخابات، مدارک لازم برای شرکت در انتخابات این اتحادیه و زمان مقرر برای ثبت نام، هیچ اطلاعات دیگری درباره زمان برگزاری انتخابات اعلام نشده است.

logo-samandehi