شنبه، 21 فروردین 00 - 12:17

 

رویداد ملی جوان شایسته هر ساله به منظور معرفی جوانان ۱۸ تا ۴۰ سالی که شایستگی و تأثیرگذاری خود را در انجام مأموریت‌های سازمان به اثبات رسانده اند توسط اتاق بین الملل جوانان برگزار می‌شود. از جمله این ماموریت ها میتوان به تبدیل چالش‌ها و تهدیدها به فرصت، کسب موفقیت و دستاوردهای تاثیرگذار  برای خود و جامعه و فعالیت در انجام مسئولیت‌های اجتماعی اشاره کرد.

هدف از برگزاری این رویداد معرفی جوانان شایسته در کشور و همچنین در سطح جهانی، برای ایجاد انگیزه و الهام بخشی به دیگر جوانان در جهت رشد و خدمت به دیگران است. جوان شایسته‌ی انتخاب شده علاوه بر منافع و موفقیت‌های شخصی، پیشرفت دیگران نیز برایش اهمیت دارد و در تلاش برای ایجاد تغییر و تحول برای خود و جامعه است.

 

 

 

 

رویداد ملی جوان شایسته ۲۰۲۰

اتاق بین الملل جوانان ایران (JCI IRAN) در اولین سال برگزاری این رویداد، موفق به راه‌یابی به مرحله نهایی سطح جهانی رویداد و معرفی وحید رجبلو در میان ۱۰ جوان برتر جهان به عنوان نماینده ایران شد که فرصت شبکه سازی جهانی را برای وحید و کشورمان به ارمغان داشت.وحید رجبلو کارآفرین ایرانی و بنیان‌گذار استارتاپ توانیتو با وجود از کارافتادگی ۹۸ درصدی جسمی، توانسته است شرکت خود را تاسیس نماید.او پس از طراحی و راه اندازی حدود ۲۰۰ سایت تصمیم گرفت پلتفرم آنلاین توانیتو را به عنوان پل ارتباطی میان توان‌جویان و خدمات‌رسانان تأسیس کند که بیش از ۱۴هزار شهروند دارای معلولیت و بدون معلولیت از خدمات آنلاین توانیتو استفاده کنند .با این کار ۱۷ شغل مستقیم و حدود یک هزار شغل غیر مستقیم ایجاد شد. توانیتو فرصتی را پدید آورد که اکنون نزدیک به یک هزار خدمات‌دهنده فعال دارد و از طریق این پلتفرم سرویس‌دهی می‌کنند.

معیار انتخاب جوانان شایسته

·      شرکت کننده باید فعال اقتصادی موفق و خوش‌نام در حوزه فعالیت خود باشد.

·      مشخص شود، دستاوردهای شخص چه مقدار به نفع جامعه بوده است؟

·      هم چنین دستاوردهای شخص به چه میزان برای دیگران الهام بخش و انگیزه دهنده بوده است؟

با توجه به اینکه محوریت رویداد اقتصادی است، مخاطبان این رویداد، جوانان فعال بازه سنی ۱۸ تا ۴۰ سال و دارای موفقیت و دستاورد‌های تجاری، اقتصادی یا کارآفرینی با معیارهای ذکر شده می‌باشند.

جوانان شایسته‌ی معرفی شده، علاوه بر اینکه از آنان در مرتبه ملی تقدیر می‌شود، می‌توانند با اعتبار و شبکه قوی ایجاد شده، مسیر رسیدن به اهداف بزرگ خود را آسان کنند. همچنین به عنوان رهبران تغییر در جامعه، الهام بخش دیگران خواهند بود.

رویداد ملی جوان شایسته ۲۰۲۱

اکنون اتاق بین الملل جوانان ایران در حال برگزاری رویداد ملی جوان شایسته سال ۲۰۲۱ است. بدین منظور از کلیه متقاضیان محترم دعوت می‌شود در صورتی که در زمینه اقتصادی دستاوردهایی با معیارهای مورد نظر دارند، رزومه خود را تا ۲۷ ام فروردین ماه ارسال نمایند. پس از فرآیند داوری تا ۳۱ام فروردین ماه افراد منتخب در سطح کشور معرفی و برای مرحله جهانی، ثبت نام خواهند شد.جهت ثبت نام و تکمیل فرم به سایت www.jci.ir  مراجعه نمایید. به کمک همدیگر ما می‌توانیم با انتشار و معرفی این رویداد، جوانان شایسته جامعه خود را را علاوه بر کشور، در سطح جهان نیز معرفی نماییم.

 

logo-samandehi