سه شنبه، 26 بهمن 95 - 09:23

 

مطابق با قانون نظام صنفی، اتحادیه شخصیتی حقوقی و غیر انتفایی از افراد یک یا چند صنف و رسته که دارای فعالیت یکسان یا مشابه و همگن برای انجام وظایف و مسئولیت های مقرر تعریف گردد، که پس از ثبت در اداره بازرگانی رسمیت می یابد اتحادیه در حقیقت خانه صنف است که جهت احقاق حقوق و حمایت آنها و همچنین اصلاح و رفع و رجوع موارد اداری و صدور پروانه کسب فعالیت و حل اختلاف فی مابین اعضاء و مشتریان و سایر موارد مندرج در متن اساسنامه فعالیت می‌نماید.اتحادیه صنف خدمات رایانه در ابتدا به عنوان زیر مجموعه ای از اتحادیه صنف خدمات الکتریک و الکترونیک آغاز بکار نمود و بعدا طی اساسنامه مصوب سال ۷۷ اداره محترم بازرگانی بصورت مستقیم با عنوان اتحادیه صنف خدمات رایانه شهر اصفهان آغاز بکار رسمی نمود .تعداد اعضای هیئت رئیسه این اتحادیه ۵ نفر شامل رئیس ، نائب رئیس، خزانه دار، بازرس و دبیر می باشند .مطابق قانون ، تعداد نفرات هیئت رئیسه اتحادیه ها بر اساس تعداد عضو آن صنف تعیین می گردد .

کمیسیون های اتحادیه

کمیسیون فنی

وظیفه کمیسیون فنی مصاحبه فنی با افراد متقاضی دریافت پروانه کسب ،کارشناسی و اعلام نظر فنی در خصوص در خواستهای ارسالی به اتحادیه و سیاست گذاری در مورد نوع عملکرد رسته های مختلف و سیاست گذاری در مورد نوع گارانتی دستگاه های خانگی و نوت بوک می باشد.

کمیسیون حل اختلاف

وظیفه کمیسیون حل اختلاف بررسی و رسیدگی به پرونده های دعاوی و اختلاف مطروحه در صنف می باشد.

کمیسیون آموزش

که وظیفه آن برگزاری دوره های مختلف آموزشی نظیر آشنایی با قوانین کار ،دارایی ،بیمه و اتقاء سطح علمی اعضاء تعریف شده است.هدف کمیسیون آموزش نیاز سنجی آموزشی اعضاء و جامعه در جهت رشد و ارتقاء دانش فنی و نیز امور کسب و کار و پیشه و قوانین حاکم بر کسب مطالب نیاز روز و برنامه ریزی برنامه های آموزشی مطابق نتایج نیاز سنجی انجام شده و نیز پیاده سازی آموزشها بصورت حضوری و یا غیر حضوری،فرهنگ سازی اجتماعی در حوزه آی تی برای عموم مردم در خصوص تازه های روز تکنولوژی و نیز آموزش اطلاع رسانی نحوه احقاق حق مردم و اساسآ حدود درخواست های مجاز مشتریان از اعضاء صنف،پژوهش در خصوص عوامل موثر بر رشد اقتصادی و علمی صنف علل مشکلات اقتصادی مرتبط بر صنف و جمع آوری آمارهای پارامترهای اثرگذار بر کارایی شغلی صنف رایانه می باشد

کمیسیون رسیدگی به شکایات

وظیفه کمیسیون رسیدگی به شکایات، رسیدگی به دعاوی ارائه شده از سوی ارگانها و سازمانها و یا مردم می باشد.این کمیسیون یکی از کمیسیون های اصلی اتحادیه بوده و وظیفه آن رسیدگی به شکایات واصله می باشد.این شکایات می توانند به صورت مستقل به اتحادیه وارد شده و یا از سایر مراجع نظیر بازرسی اصناف ،رسیدگی به تخلفات صنفی سازمان بازرگانی، دادگستری و … به اتحادیه ارجاع داده شده باشد.هدف کمیسیون رسیدگی به شکایات رسیدگی به دعوای ارائه شده از سوی ارگانها، سازمانها و یا مردم،ارائه پیش لیست اعضاء فعال و غیر فعال ،پیشنهاد و پیگیری جهت تهیه بانک اطلاعات نرم افزاری به منظور ثبت گزارشات واصله با همکاری کمیسیون حل اختلاف،حضور اعضاءکمیسیون جهت رسیدگی به پرونده های واصله جهت تسریع در پرونده های حل اختلاف می باشد.

کمیسیون بازرسی

وظیفه کمیسیون بازرسی نظارت بر عملکرد اعضاء و انجام مداوم بازرسی در سطح شهر و رسیدگی به مسائل واحد های غیر مجاز می باشد.هدف کمیسیون بازرسی نظارت و بازرسی واحدهای صنفی تحت پوشش،شناسایی واحد های فاقد پروانه کسب ،ساماندهی وضعیت بازار و واحدهای تحت پوشش،تعیین، جذب و استخدام نیروی کار بازرسی می باشد.

رسته های اتحادیه

اتحادیه صنف خدمات رایانه مجری صدور پروانه کسب برای رسته های ده گانه زیر است:تولید و مونتاژ سیستمهای رایانه ای،فروش قطعات و لوازم جانبی،فروش و خدمات سخت افزار و نرم افزار،گیم نت،بازیهای رایانه ای،فروش لوازم مصرفی رایانه،فروش رایانه های تفریحی،خدمات اطلاع رسانی (اینترنت)،فروش و خدمات سخت افزار،فروش و خدمات نرم افزار

پروانه های صادر شده

تعداد مجوزهای صادر شده در سال ۹۰ تعداد ۸۶پروانه،سال ۹۱ تعداد ۹۰پروانه،سال ۹۲ تعداد ۷۰ پروانه،سال ۹۳ تعداد ۶۲ پروانه،سال ۹۴ تعداد ۶۰ پروانه، نیمه اول سال ۹۵ تعداد ۴۴ پروانه می باشد

تعامل با سازمانها

اتحادیه تمام سعی و کوشش خود را در تعامل با مراکز سازمانهای دولتی مهمی نظیر استانداری -سازمان بازرگانی- مجمع امور صنفی- پلیس امنیت عمومی و اماکن نیروی انتظامی و بازرسی مجامع امور صنفی – اداره ارشاد اسلامی – شهرداری- دارایی- بیمه- تعزیرات و … جهت تسهیل در امور اعضاء می نماید.

فعالیت های انجام شده

۱-برگزاری جلسات توجیهی قوانین جدید مالیاتی با حضور کارشناس اداره دارائی برای آشنائی اعضاء
۲-برگزاری با حضور نمایندگانی از پلیس فتا و اداره نظارت بر اماکن عمومی ، دارائی و ریاست اتاق اصناف و اعضاء رسته کافی نت با موضوع بررسی مشکلات فراروی این رسته دارائی راه حلها از مقامات ذیربط
۳-برگزاری سمینار آموزشی کافی نت ها جهت ارسال اظهار نامه های مالیاتی در سالن همایش اداره دارائی
۴-جلسات مداوم با معاونت اداره نظارت بر اماکن عمومی جهت رفع مشکلات صنفی
۵-برگزاری جلسات متعدد با مدیر کل دارائی و معاون ایشان جهت رفع مشکل مالیاتی اعضاء اتحادیه
۶-کسب عنوان برترین مدیر اجرائی استان طی سه دوره متوالی
۷-کسب عنوان حجاب برتر توسط یکی از پرسنل اتحادیه
۸-مکانیزه کردن سیستم حسابداری اتحادیه در جهت شفاف سازی کلیه امور مالی اتحادیه
۹-تغییر سیستم بایگانی اتحادیه و به روز نمودن پرونده های اعضای فعال
۱۰-تغییر دکوراسیون داخلی اتحادیه و بازسازی اتحادیه جهت تسهیل در روند اداری اتحادیه و رفاه حال مراجعه کنندگان
۱۱-برگزاری گرد همائی با اعضای پیشکسوت صنف جهت پیشبرد صنف IT با حضور اصحاب رسانه
۱۲-بر پائی جشن های مختلف از قبیل دید و بازدید نوروزی در فضای باز تالار فرشچیان
۱۳-همکاری و انجام هماهنگی با سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اصفهان و سایت ایرانیان اصناف جهت برگزاری اولین انتخابات آنلاین
۱۴-ایجاد واحد رسیدگی به شکایات و پایگاه بسیج در یک واحد آپارتمان مجزا جهت رفاه حال شهروندان و سهولت رسیدگی به شکایات در کوتاهترین زمان ممکن
۱۵-تغییرات اساسنامه و نام و رسته های اتحادیه پس از برگزاری جلسات دفاعیه متعدد در هیئت عالی نظارت اماکن

محل جدید

افزایش چشمگیر اعضاء در سالهای اخیر نیازمند ساز و کارهایی مناسب می باشد تا خدمت رسانی به این عزیزان تسهیل گردد.از مهمترین این ساز کارها ، تهیه یک ساختمان آبرومند با فضای حد اقل به مساحت ۲ برابر مکان قبلی بوده و حل مشکل پارک وسیله نقلیه اعضاء که همیشه مورد تکدر خاطر اعضاء را در خیابان یکطرفه طالقانی فراهم کرده بود.از این رو با تلاش فراوان و اخذ تسهیلات بانکی و فروش مکان قبلی اقدام به تهیه ملک جدید اتحادیه در خیابان بزرگمهر گردید که از چندین مسیر به بزرگراه های رینگ دور شهر نزدیک میباشد.همچنین پس از آن در سال ۱۳۹۲ به دلیل اهمیت موضوع حل اختلاف و نیاز به فضای بیشتر برای برگزاری کمیسیون ها، طبقه فوقانی ساختمان نیز برای این مهم نیز به فضای اتحادیه اضافه گشت.

logo-samandehi