دوشنبه، 21 شهریور 01 - 06:48

 

طبق خبرهای جدید، امروز سرپرست مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت مدعی شد همه فعالیت‌های اسنپ در حوزه دارو و پزشکی غیر قانونی است و نمی‌توان در این اپلیکیشن از تخصص پزشک اطمینان حاصل کرد.

همانطور که می‌دانید سیطره شرکت اسنپ هم‌اکنون بسیار فراتر از تاکسی اینرنتی رفته و در بسیاری از شهرهای ایران برای خرید خوراکی، رزرو بلیط و حتی ویزیت پزشک هم استفاده می‌شود. این اپلیکیشن هم‌اکنون بخش مهمی از زندگی شهری است و برای شهروندانی که رفت و آمد بسیاری دارند شدیداً کاربردی است. اما بر اساس خبرهای جدید، فعالیت این اپلیکیشن در حوزه‌ی پزشکی و صنعت دارو غیر قانونی است و افزون بر آن، گزارش‌های گران‌فروشی هم در این مورد افزایش یافته است.

امروز سلیمان حیدری، سرپرست مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت کشور، گفت‌وگویی با خبرگزاری فارس داشته که در آن در مورد مجوز فعالیت پلتفرم‌های مجازی (مانند اسنپ) در حوزه پزشکی و صنعت دارو و به عبارت بهتر قانونی بودن این کار صحبت شده است. حیدری در این مورد با قطعیت اعلام کرد:

فعالیت اسنپ دکتر قانونی نیست، با همکاری که با نظام پزشکی داریم برای فعالیت این نرم افزارها باید سازوکار مشخصی ایجاد شود، مکان فعالیت و شخصیت حقوقی فرد باید ثبت و مشخص باشد تا فردی که از این پلتفرم‌ها خدمت می‌گیرد بدانند که از چه کسی خدمت گرفته است.

وی با اشاره به احراز هویت پزشک و محل فعالیت این پزشکان، ادامه داد:

اثبات مدرک تحصیلی و محل فعالیت پزشک باید برای وزارت بهداشت محرز باشد تا در صورت بروز هرگونه تخلفی سازوکار رسیدگی به آن مشخص باشد و بیمار مطمئن باشد که از یک پزشک خدمات دریافت کرده است.

در نهایت نیز، سرپرست مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت با اظهار اینکه تاکنون مجوزی برای فروش اینترنتی و الکترونیکی دارو صادر نشده است، عنوان کرد:

فروش دارو توسط پلتفرم اسنپ تخلف است. همچنین متاسفانه بارها گزارش‌هایی از گران‌فروشی دارو توسط این پلترم نیز به ما رسیده است که امیدواریم سازمان غذا و دارو با همکاری سایر دستگاه‌ها تکلیف فعالیت این پلتفرم‌ها را مشخص کند.

نظر شما در مورد اظهارات سرپرست مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت و غیر قانونی بودن فعالیت اسنپ در حوزه پزشکی و صنعت دارو چیست؟ آیا شما تاکنون تجربه‌ای در این زمینه داشته‌اید؟

logo-samandehi