یکشنبه، 19 فروردین 03 - 05:52

 

این صندوق با هدف توسعه مدل کسب‌وکار گروه فولاد مبارکه در حوزه فولاد فعالیت می‌کند.مجوز فعالیت صندوق پژوهش و فناوری سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی «فولاد مبارکه اصفهان» با سرمایه ثبتی هزار میلیارد تومان صادر شد. مجوز تأسیس این صندوق CVC به خردادماه ۱۴۰۲ بازمی‌گردد.

آن‌طور که در وب‌سایت صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی فولاد مبارکه آمده، این صندوق با هدف توسعه مدل کسب‌وکار گروه فولاد مبارکه در حوزه فولاد تأسیس شده است.

برنامه‌ریزی برای حل چالش‌های اساسی گروه فولاد مبارکه در افق‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت شامل کمبود معادن سنگ‌آهن پرعیار، افزایش قیمت حامل‌های انرژی، مشکلات زیست‌محیطی و ظهور صنعت چهارم، با تکیه و تمرکز بر فناوری‌های نوین از اولویت‌های اجرایی این صندوق عنوان شده است.

«محمدیاسر طیب‌نیا»، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در گفتگو با ایراسین، با اشاره به آغاز فعالیت رسمی این صندوق CVC به‌عنوان بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی، اظهار داشت فولاد مبارکه درحال‌حاضر با ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان درحال همکاری بوده که این همکاری‌ها منجر به جلوگیری از خروج ارز به میزان ۱۸۰ میلیون دلار شده است.

logo-samandehi