یکشنبه، 26 آبان 92 - 10:56

 

xlenovo

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده توسط موسسه گارتنر، شرکت چینی لنوو، هم اکنون پس از اپل و سامسونگ که بیشترین حجم تولید و عرضه تلفن های هوشمند را در سطح دنیا دارند، در جایگاه سوم است.این تولید کننده چینی که از سال ۲۰۱۲ با هدف تولید تلفن های هوشمند برای بازار خارجی آغاز به کار کرد، در میان بزرگان این صنعت رتبه سوم را از چنگ LG در آورده و سوم شده. شرکت لنوو همچنین در ابتدای سال جاری توانسته بود جایگاه HP را در میان بزرگترین تولید کنندگان کامپیوترهای PC به خود اختصاص دهد .

لنوو در ابتدای سال با عرضه K900 ، فروش خود را ۸۴٫۵ درصد افزایش داد و تا انتهای سپتامبر و فقط ظرف سه ماه موفق به فروش ۱۲٫۹ میلیون K900 شد و با این موفقیت توانست سهم ۴٫۱ درصدی اش از بازار تلفن های هوشمند در سال گذشته را یک درصد ارتقا داده و به ۵٫۱ درصد برساند.دو هفته پیش لنوو اعلام کرد سودش در سه ماهه سوم امسال از ۲۱۹٫۷ میلیون دلار فراتر رفته. این به معنی افزایش ۳۶ درصدی سود این شرکت در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته بود. آنشول گوپتا، تحلیلگر موسس گارتنر معتقد است که این سیر صعودی تا اواخر سال آینده میلادی ادامه خواهد داشت.

لنوو در چین نیز با در اختیار داشتن ۱۳ درصد بازار تلفن های هوشمند در تعقیب سامسونگی است که ۲۱ درصد این بازار پرسود را در اختیار دارد.گزارش موسس گارتنر همچنین نشان می دهد سامسونگ توانسته در سه ماهه سوم سال با فروش ۸۰٫۴ میلیون تلفن هوشمند، سهمش از بازار جهانی را به ۳۲٫۱ درصد برساند. در حالی که در همین مدت اپل با فروش ۳۰٫۳ میلیون آیفون، بیش از ۲ درصد از سهم ۱۴٫۳ درصدی بازار خود را در مقایسه با ابتدای سال جاری از دست داده.همچنین LG نیز که ماه گذشته G Flex را عرضه کرد، در سه ماهه سوم سال جاری موفق به فروش ۱۲٫۱ میلیون تلفن هوشمند شده که در مقایسه با ابتدای سال، رشد ۰٫۷ درصدی این شرکت و رسیدن به سهم ۴٫۸ درصدی را نشان می دهد.با توجه به آمار بالا به نظر می رسد لنوو با اینکه فاصله زیادی با رقبای دست نیافتنی اش (سامسونگ و اپل) دارد، اما سال خوبی را در پیش خواهد داشت. شما در مورد این شرکت چه فکر می کنید؟

logo-samandehi