دوشنبه، 09 اسفند 95 - 08:12

 

نمایندگان مجلس با اکثریت آراء نسبت به افزایش نرخ اینترنت تا سقف ۸ برابر در سال آینده مخالفت کردند.نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی (یکشنبه، ۸ اسفند) پارلمان و در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور از مجموع ۲۴۳ نماینده حاضر، با ۱۷۹ رأی موافق، ۲۴ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع بند الحاقی تبصره ۱۸ این لایحه را حذف کردند.
طبق بند الحاقی تبصره ۱۸ لایحه بودجه ۹۶، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است به ازای فروش هر مگابیت اینترنت، مبلغ ده (۱۰)ریال از شرکتهای فروشنده أخذ و به حساب خزانه‌داری کل‌کشور واریز نماید.
به گزارش تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس در جریان بررسی این بند الحاقی تبصره ۱۸ لایحه بودجه ۹۶ گفت: باید مشخص شود که با تصویب این بند الحاقی تا چه میزان به نرخ اینترنت برای مردم و مصرف‌کنندگان افزایش می‌یابد.
پس از اظهارات لاریجانی موافقانم و مخالفان این بند الحاقی نظرات‌شان را مطرح کردند به گونه‌ای که برخی معتقد بودند نرخ اینترنت ۳ برابر و برخی نیز می‌گفتند ۸ برابر افزایش می‌یابد که در نهایت لاریجانی با توجه به مشکلات موجود حذف آن را به رأی گذاشت که نمایندگان با آن موافقت کردند.

logo-samandehi