پنجشنبه، 27 آذر 93 - 02:21

 

festfava.jpg-cdfb2fcc-840f-43c5-8b78-76ae523dfa2e

به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس سید مجتبی هاشمی با اشاره به تاکید وزیر ارتباطات به منظور اعتلای جشنواره فاوا گفت: در صدد هستیم تا این جشنواره را در سطح ملی ارتقا داده و در آینده نزدیک آن را به یک جشنواره بین المللی تبدیل کنیم.
معاون فناوری و امور بین الملل وزارت ارتباطات  و فناوری اطلاعات گفت: برنامه ریزی برای برگزاری بهینه این جشنواره از چند ماه گذشته آغاز شده است و برهمین اساس محورهای جشنواره با توجه به این رویکرد به تصویب رسیده است.
وی در ارتباط با محور شبکه های ارتباطی و فناوری اطلاعات گفت: پشتیبانی، خدمات فنی مهندسی، ترانزیت و ارتباطات بین الملل، ایجاد و ارائه خدمات مراکز داده و اپراتورهای ارتباطی و فناوری اطلاعات از جمله زیر محورهای محور شبکه های ارتباطی و فناوری اطلاعات هستند که در این جشنواره ارزیابی می شود.
وی ادامه داد : دولت الکترونیکی نیز با زیر محورهای پنجره واحد خدمات و دستگاه های ملی و استانی برتر مورد ارزیابی قرار می گیرد.
هاشمی گفت: همچنین در محور ارائه محتوا و خدمات بر بستر شبکه ملی اطلاعات ، زیر محورهای  APPهای تلفن همراه ، ایجاد کنندگان بستر مدیریت، تولید و انتشار محتوای ایرانی اسلامی، خدمات الکترونیکی تجاری شده نرم افزارهای ویژه توسعه خط و زبان فارسی در بستر دیجیتال و تولید کنندگان محتوای ایرانی اسلامی ارزیابی می شود.
معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: در محور توسعه خدمات روستایی و مناطق محروم ، نوآوری در ارائه خدمات نیز مورد بررسی قرار می گیرد همچنین در محور اصلی پژوهش، نوآوری، صنعت و تجاری سازی بر زیر محور های پژوهش های برتر ، تولید تجهیزات برتر، نرم افزارهای ثبت شده و ثبت اختراع شده ، صادرات تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی، نرم افزارها و تجهیزات ویژه افراد کم توان و دارای معلولیت تاکید می شود.
هاشمی افزود: در محور اطلاع رسانی و رسانه های نوین  نیز زیر محورهای پایگاه های اطلاع رسانی و شبکه های اجتماعی داخلی ، تولید محتوای خبری در حوزه ICT (یادداشت- مصاحبه- گزارش- اخبار) بررسی می شود.
وی همچنین توسعه خدمات پستی در کشور را از دیگر محور های اصلی  پنجمین جشنواره ملی فاوا خواند   و گفت: در این محور نیز به کارگیری خدمات پستی در دستگاه های اجرایی و فعالین در بخش پست مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.
هاشمی در پایان خاطر نشان کرد: این جشنواره می تواند با ارزیابی بهینه مسیر ارتقا و اعتلای فعالیت های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور را هموار کند.

logo-samandehi