پنجشنبه، 29 بهمن 94 - 11:57

 

حسن کریمی قدوسی روز چهارشنبه در “اولین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها” خاطرنشان کرد: امروزه بازی‌های رایانه‌ای از مقوله صنعت فراتر رفته است و یک هنر، صنعت و رسانه به شمار می‌آید و در مقوله فرهنگی رسانه‌ای جای می‌گیرد.
وی با اشاره به دگردیسی جامعه بشری در چهار مرحله، گفت: این دگردیسی شامل موارد صنعتی، اطلاعاتی، دانش‌بنیاد و در نهایت مجازی است که بر مبنای اصالت و کارکتری به دست می‌آید که بشر خلق می‌کند و این درحالی است که کمتر از ۱۰ سال آینده وارد پنجمین مرحله دگردیسی جامعه با عنوان جامعه الحاقی خواهیم شد.

43867

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با بیان اینکه درآمد حاصل از بازی‌های رایانه‌ای و میزان فروش آن، ۸۰ میلیارد دلار است، ابراز کرد: این بازی‌ها برای کشورهای مختلف به قدری پراهمیت شده است که کشورهای غربی برای کنترل آن در کشور خود، لوایح خاصی را به مجلس وارد می‌کنند.
کریمی قدوسی افزود: با توجه به اینکه بر اساس آخرین آمار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون مخاطب بازی وجود دارد، پیش‌بینی‌ها بر این اساس استوار است که به زودی شاهد کاهش چشمگیر استفاده از تلویزیون، رادیو و سینما در جامعه خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر صنعت با بحران عدم تعادل روبرو است، تصریح کرد: اتخاذ رویکرد علمی در بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند دستاورد مهمی به دنبال داشته باشد.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اظهار کرد: در بازی‌های رایانه‌ای کشور، گنجینه‌های بزرگی همچون اسطوره‌های ملی و مذهبی وجود دارد که می‌توان از شخصیت آنان به عنوان شخصیت در بازی‌های رایانه‌ای استفاده کرد.
کریمی قدوسی خاطرنشان کرد: بازی‌های رایانه‌ای تنها به حوزه فنی و علمی اختصاص ندارد، بلکه رشته‌های علوم انسانی و هنر نیز می‌توانند ارزش زیادی به این موضوع اضافه کنند.
وی با بیان اینکه فعالیت در حوزه بازی‌های رایانه‌ای یک مجاهدت مجازی است، تصریح کرد: لذا از ابتدای خردادماه سال آینده، ماهنامه پژوهشی بنیاد در بُعد فیزیکیِ محدود در این زمینه تهیه و برای دیگر دانشگاه‌ها ارسال می‌شود.

logo-samandehi