پنجشنبه، 30 اردیبهشت 95 - 10:32

 

حسین کشانی در نشست مدیران، مسئولان و فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در اتاق بازرگانی اصفهان افزود: در استان اصفهان در شبکه تلفن ثابت دو میلیون و ۳۰۰ هزار تلفن ثابت، در شبکه همراه اول چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تلفن همراه و در شبکه دیتا ۵۵۰ هزار مشترک اینترنت پرسرعت هستند.

وی اظهار کرد: گردش مالی این شرکت در سال ۴۰۰ میلیارد تومان است که در آمدهای آن در زمینه های مختلف هزینه و بخشی از آن هم به سهامدار شرکت پرداخت می شود.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان اصفهان گفت: در بخش سرمایه ای در سال ۹۳ بیش از ۱۱۰ میلیاد تومان، در سال گذشته ۹۲ میلیارد تومان و در سال جاری نیز پیش بینی می شود ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شود.

وی با بیان اینکه سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان صرف نگهداری شبکه ها می شود.گفت: از محل درآمدهای شرکت مخابرات در بخش سرمایه ای ۱۰۰درصد، در بخش نگهداری ۱۰۰درصد و در بخش توسعه ۶۰درصد در استان هزینه می شود.

مهندس کشانی تحقق virtual transmision  و دیجیتال سرویس را دو محور فعالیت های شرکت مخابرات در سال جاری عنوان کرد و افزود: باید کسب و کار از روش سنتی به روش مدرن تبدیل شود.

وی گفت: اکنون برای دو میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک ثابت ۸۵۰ مرکز مخابراتی وجود دارد که در آینده نزدیک باید این ۸۵۰ مرکز به یک مرکز واحد اصلی و یک مرکز آماده تبدیل شود که قابلیت سرویس دهی به پنج میلیون مشترک را داشته باشد.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان اصفهان خطاب به اعضای نظام صنفی رایانه ای اصفهان گفت: به جای پرداختن به شبکه باید به سمت سرویس های مختلف در زمینه هایی چون امنیت، بازی، مالتی مدیا، هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، پردازش ابری و مراکز داده حرکت کرد.

 

logo-samandehi