دوشنبه، 24 مهر 02 - 09:11

 

نمایندگان مجلس مرکز ملی فضای مجازی را موظف کردند تا با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط «سند راهبردی جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی» را تدوین کند. همچنین طبق مصوبه مجلس، شورای عالی فضای مجازی به عنوان نقطه کانونی سیاست‌گذاری، تصمیم‌گیری و هماهنگی در موضوعات مربوط به فضای مجازی است.نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه با بند الحاقی (۱) ماده ۶۵ این لایحه موافقت کردند.

بر اساس این بند الحاقی، شورای عالی فضای مجازی، به عنوان نقطه کانونی سیاست‌گذاری، تصمیم‌گیری و هماهنگی در موضوعات مربوط به فضای مجازی است و حسب مورد، مصوبات آن برای کلیه دستگاه‌های اجرائی لازم‌الاجرا است.همچنین در تبصره این بند، مرکز ملی فضای مجازی موظف شده است با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط، آیین‌نامه تقسیم کار نهادی، نحوه حکمرانی فضای مجازی، به ویژه حوزه امنیت فضای مجازی و شاخص‌های اجرائی «سند راهبردی جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی» تدوین شود. این امر باید ظرف چهار ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون انجام شود و به تصویب شورای عالی فضای مجازی برسد. همچنین مرکز ملی باید نتایج اقدامات دستگاه‌های اجرائی را پیگیری و گزارش آن را هر شش ماه، به شورای عالی فضای مجازی اعلام کند.

نمایندگان مجلس همچنین در ادامه جلسه امروز، بند (پ) ماده ۶۵ لایحه برنامه هفتم توسعه را تصویب کردند. براین اساس دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مکلف هستند با اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مجوز استفاده از ابنیه و زیرساخت‌های خود از قبیل تیرهای انتقال، مسیرهای ارتباطی زمینی و زیرزمینی، مجرا(داکت)ها و فضاهای مناسب، از قبیل فضاهای دولتی، عمومی و تفریحی را جهت نصب تجهیزات ارتباطی، وفق تعرفه‌های مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در اختیار اپراتورهای مخابراتی قرار دهند.

logo-samandehi