شنبه، 12 تیر 95 - 12:49

 

قائم‌مقام سازمان لیگ بازی‌های رایانه‌ای کشور گفت: مسابقات بازی‌های رایانه‌ای کشور امسال از شکل همگانی خارج و در قالب لیگ برگزار می‌شود.

ولی‌الله نصر اصفهانی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: مسابقات بازی‌های رایانه‌ای تا سال گذشته به صورت همگانی برگزار می‌شد اما امسال قرار است برای نخستین بار این مسابقات در قالب لیگ برگزار شود.

۱۷۵۱۴۹۰

 وی با اشاره به اینکه مسابقات بازی‌های رایانه‌ای در سه سطح لیگ برتر، لیگ دسته یک و لیگ دسته ۲ انجام خواهد شد، ادامه داد: ۱۸ تیم در لیگ برتر و ۳۶ تیم در لیگ دسته یک از شهرهای مختلف کشور در این مسابقات حضور دارند.

قائم‌مقام سازمان لیگ بازی‌های رایانه‌ای کشور تصریح کرد: این مسابقات در سه رشته فوتبال و ماشین‌سواری مخصوص بانوان برگزار می‌شود و بانوان برای نخستین بار در این مسابقات شرکت می‌کنند.

وی گفت: این مسابقات در تمام شهرهای ایران به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود و در پایان به نفرات برتر جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.

قائم‌مقام سازمان لیگ بازی‌های رایانه‌ای کشور ‌اضافه کرد: با توجه به اینکه سازمان لیگ تازه راه‌اندازی شده است و مشغله‌هایی در این خصوص وجود داشت، امسال لیگ برتر و لیگ دسته یک را برگزار می‌کنیم و لیگ دسته ۲ از سال آینده برگزار خواهد شد.

وی بیان داشت: در این مسابقات هر تیم از هفت نفر (یک مربی و ۶ بازیکن) تشکیل شده است و هر دو بازیکن در یک رشته بازی می‌کنند.

نصر اصفهانی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال ۹۶، ۴۰۰ شعبه و نمایندگی این مسابقات در کشور تأسیس شود، ادامه داد: زمان دقیق آغاز لیگ برتر بازی‌های رایانه‌ای مشخص نیست ولی به احتمال فراوان، این رقابت‌ها همزمان با لیگ برتر فوتبال آغاز می‌شود و نفرات برتر این رقابت‌ها نیز به تیم ملی بازی‌های رایانه‌ای دعوت خواهند شد.

logo-samandehi