شنبه، 27 دی 93 - 05:44

 

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور از کنترل دوره ای کیفیت و پوشش دهی اپراتورها خبر داد و از این شرکت ها خواست برای رسیدن به شاخص های کیفی مدنظر رگولاتوری و مردم بیشتر تلاش نمایند.صحبت های غلامرضا داداش زاده در حالی منتشر می گردد که بسیاری از مشترکان اپراتورهای تلفن همراه از آنتن دهی و کیفیت سرویس های این شرکت ها ناراضی هستند. به گفته وی کلیه شاخص های کیفی مربوط به ارائه خدمات نسل ۲ موبایل و بالاتر در مصوبه ۱۱۹ کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به اپراتورهای موبایل ابلاغ شده است.

معاون رگولاتوری اظهار داشت: در بحث کیفیت پوشش شهری و جاده ای، سازمان به صورت دائم وضعیت را مانیتور می کند و به نظر ما تمام اپراتورها نیازمند کارهای بیشتری هستند تا به استاندادهای مصوبه ۱۱۹ برسند.

IMAGE635392122068779667

داداش زاده ادامه داد: رگولاتوری از نظر پوشش و کیفیت، شبکه های تلفن همراه را رصد می کند. این کار بر اساس گزارش اپراتورها و ستادهای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انجام می شود.وی با اشاره به اینکه در برخی از شاخص های کیفی نسبت به سال های قبل رشد خوبی را شاهد هستیم، تاکید کرد: با این وجود، از نظر ما و مردم، اپراتورها باید تلاش بیشتری در این خصوص داشته باشند.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: هنوز با استانداردهای جهانی و منطقه ای فاصله زیادی داریم و اپراتورهای موبایل باید کارهای زیادی انجام دهند تا به استانداردهای مطلوب کیفیت و پوشش دست یابیم.داداش زاده افزود: هم اکنون در زمینه پوشش درون منازل، جاده ها و مناطق روستایی از شاخص های مطلوب عقب هستیم و مردم انتظار رسیدگی به این وضعیت را دارند.

وی در مورد مشکلات موجود بر سر راه گسترش و توسعه شبکه های موبایل توضیح داد: در برخی از نقاط و مناطق نیازمند ایجاد سایت های جدید هستیم که عدم همکاری دستگاه های مختلف باعث بروز اشکال در کار اپراتورها شده و این مساله به ویژه در شهرها که اپراتورها با مشکلات بسیاری مواجه اند، بغرج تر است.داداش زاده اضافه کرد: همین امر موجب پوشش نامناسب تلفن همراه در برخی مناطق پرجمعیت گردیده و با توجه به رشد ساختمان سازی در بسیاری از شهرهای کشور، طبیعتاً اپراتورها مسئولیت سنگینی برای افزایش پوشش دهی و بهینه سازی شبکه دارند.

logo-samandehi