دوشنبه، 26 مرداد 94 - 03:59

 

سورنا ستاری امروز در جمع گروهی از مدیران دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان افزود: دانش آموختگان باکار آفرینی باید بتوانند سرانه اشتغال کشور را بالا ببرند و مشکلات کشور و استان خود را در این زمینه حل کنند. وی اظهار کرد: فرهنگ کارآفرینی و استارتاپ فرهنگ های جدیدی است که باید در دانشگاهها نهادینه شود. ستاری به انعقاد تفاهمنامه هایی با دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: ما آمادگی حمایت برای رسیدن به راهکاری در جهت کاهش درصد شهریه دانشگاه از درآمد آن هستیم.

سورنا ستاری

وی تصریح کرد: باید مبلغ قابل توجهی از محل پژوهش، شرکت ها و دیگر درآمدها مانند دانشگاه دولتی و دانشگاههای پیشرفته دنیا برای دانشگاه آزاد مشخص کنیم.
معاون رییس جمهوری افزود: عدد قابل توجهی از بودجه دانشگاه باید از محل پژوهش تامین شود که این عدد می تواند بین ۸۰ تا ۸۵ درصد بودجه دانشگاه باشد. وی اظهارکرد: ما از مراکز رشد دانشگاهها حمایت می کنیم ولی کار در بخش خصوصی با هزینه دولت ایجاد نمی شود و باید چارچوب مشخص و درستی داشته باشد.
ستاری افزود: حمایت های ما در نگاه اول به مراکز رشدی است که از طریق شرکت ها انجام می شود و دانشگاهها می توانند درصدی از سهام شرکت ها را داشته باشند.
وی اظهارکرد: این شرکت ها باید تشکیل شود و برای دانشگاه و دانش آموختگان درآمد داشته باشند و اساتید دانشگاهها هم با افتخار می توانند این شرکت ها را مدیریت کنند. معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: با این شیوه می تواند توسعه دانشگاهها تغییر کند و در واقع نگرش جدید در حوزه پژوهش می تواند اتفاقات خوبی را در دانشگاهها رقم بزند.
وی تصریح کرد: در حوزه بنیاد نخبگان نیز ما آمادگی حمایت داریم که سهمیه متمرکز به دانشگاه آزاد اختصاص یابد. معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین تاکید کرد: بحث اصلی ما تجاری است.معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به منظور بازدید از طرح های تجاری مرکز رشد فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به این شهر سفر کرده است.قرار است وی از برخی واحدهای تولیدی و صنعتی بازدید و با فعالان اقتصادی این خطه دیدار کند.

logo-samandehi