پنجشنبه، 29 بهمن 94 - 11:03

 

امیر رحیمی روز چهارشنبه در “اولین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها” ابراز کرد: سنخیّت این موضوع با دانشگاه این است که رسالت‌های دانشگاه به خصوص در حوزه گِیم بر خلاف تصور اولیه، یک بُعد فنی است و این درحالی است که بحث محتوایی رسانه بسیار پر اهمیت‌تر از بحث فنی آن است.
وی با اشاره به اینکه در بُعد محتوایی تاکید بر این است که این نوع رسانه مطابق با نیازها و رسالت‌های کشور باشد، افزود: با توجه به حجم مسائلی که در بطن جامعه وجود دارد، یکی از موضوعات مهم در زندگی، بازی‌های رایانه‌ای است؛ لذا ورود دانشگاه در این عرصه بسیار مهم است و در راستای کمک به بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نقش موثری دارد.
معاون پژوهشی دانشگاه اصفهان خاطرنشان کرد: در این راستا بایستی بازی‌های فرهنگی، دینی، اجتماعی و … سیاست‌گذاری شود تا بدانیم که به کدام سمت و سو خواهیم رفت.
رحیمی ضمن ابراز امیدواری برای تدارک زمینه‌های لازم در رابطه با بازی‌های رایانه‌ای و ایفای نقشی مهم در یک دوره ۳ تا ۴ ساله، گفت: تداوم همایش منوط به نظم جدی در بخش‌های مدیریتی کشور است، درحالی که احساس می‌شود مقداری از بحث محتوایی در این زمینه عقب هستیم و بایستی بر مسائلی که مشابه آن در کشور وجود دارد، تاکید شود و در معنای آن اخلاق، رفتار و کردار بازیگر وجود داشته باشد.

logo-samandehi