پنجشنبه، 03 بهمن 98 - 07:59

 

در شرایط کنونی کشورمان پایین بودن خلاقیت، نوآوری و ضعف فناوری در بنگاه های اقتصادی موجب افزایش وابستگی صنعت و اقتصاد کشور به فناوریهای خارجی شده و این برای کشور ما که از منابع سرشار اقتصادی برخوردار است یک ضعف مهم به شمار می رود.

 بر همین اساس شرکتهای دانش بنیان، ثروت آفرینی را از طریق  نتایج تحقیق و توسعه  خود در حوزه فناوری های برتر و ایجاد ارزش افزوده فراوان در  این حوزه ها، به خوبی انجام می دهند.

ترغیب هیأت علمی دانشگاه ها و واحدهای ‌پژوهشی برای فعالیتهای بیشتر و نیز حمایت از علاقه مندان و فعالان این عرصه به منظور رفع نیاز و توسعه اقتصادی جامعه و تجاری سازی یافته های ‌پژوهشی از مهم ترین اقداماتی است که در جهت حمایت از این کسب و کار های نوپا باید انجام گیرد.

در این زمینه در کل کشور بیش از ۴۵۷۰ شرکت دانش بنیان وجود دارد که استان اصفهان با بیش از  ۴۰۰ شرکت در رتبه دوم کشوری قرار دارد.

در این زمینه گفتگوی ما با یکی از مدیران و بنیانگذارن این مجموعه های دانش بنیان خالی از لطف نیست.

مهندس حمید امینی؛ متولد ۱۳۷۰ دارای مدرک کارشناسی برق قدرت، ‌مدیرعامل و مؤسس شرکت ناظران هوشمند و بنیانگذار مجموعه استارت آپ “رایابان است که سابقه همکاری با شهرداری اصفهان، تأمین اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و… را در کارنامه خود دارد.

وی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت:  مدت هاست که خلاء های جدیدی بین مصرف کنندگان و شاغلین حرفه های مبتنی بر فناوری به شدت احساس می شود.

 

 

 

مهندس امینی با بیان اینکه وقتی در ابزارهای فناورانه خود دچار مشکل می شویم، سوالات متعددی ذهن ما را درگیر می کند، ادامه داد: در زمان مواجهه با یک مشکل در ابزارهای فناورانه خود، ما مرتباً  به این فکر می کنیم که چقدر طول می کشد تا وسیله ما تعمیر و درست شود؟ و آیا اصلاً درست می شود؟! برای تعمیر آن به  کجا می توان اعتماد کرد که از کیفیت خوبی برخوردار باشد؟ هزینه تعمیر آن چقدر است؟ و مبادا فایل ها، تصاویر و اطلاعات شخصی ما به سرقت رفته و حریم خصوصی ما تهدید شود؟! اینها سؤالاتی است که همواره در مواجه با یک مشکل در ابزارهای مبتنی بر فناوری مطرح شده و ما  به دنبال جواب مطمئن و قاطع آن می گردید.

بنیانگذار مجموعه استارت آپ “رایابان” در ادامه افزود: در این راستا ما برای اطمینان بیشتر از اطرافیان هم مشورت می گیریم که آن ها نیز تجربه های مثبت و منفی زیادی از ارائه دهندگان این خدمات دارند و بعضاً با گفته های آن ها بیشتر مردد می شویم و این جاست که به خلاء مجموعه ای پی می بریم که یقین داشته باشیم مورد اعتماد است، پایین ترین تعرفه ها را داراست، یک هفته ما را منتظر نمی گذارد، در سریع ترین زمان ممکن رسیدگی می کند، ضمانت رضایت دارد، حرفه ای ترین نیروها را در اختیار دارد و مهم تر از همه حفظ امنیت اطلاعات شخصی ما را هم در ارائه خدمت تضمین نماید و اصلاً برای حفظ آرامش و راحتی ما کارشناسانش را به منزل یا محل کار ما اعزام می نماید، آن هم بدون دریافت هزینه اضافی و بیشتر!.

حمید امینی با تبیین دغدغه های خود از راه‌اندازی این مجموعه تصریح کرد: با توجه به مشکلات و دغدغه های فوق، ما به این نتیجه رسیدیم که همین نیاز و نگرانی ها، نگرانی بقیه مردم نیز هست و کمر همت و پشتکار بستیم تا خلاء شرایطی نوین که بتواند این نگرانی ها را پشت سر بگذارد را برطرف نماییم و در این بین استارت آپ “رایابان” متولد شد.

مدیر مجموعه نوآفرین “رایابان” در ادامه با بیان مطالبی درخصوص ایده خلق شده در این مجموعه، توضیح داد: رایابان، پلتفرمی است که می تواند بهترین  تکنسین‌های IT و ICT را به مشتریان و شهروندان عزیز معرفی نماید و از شروع ارتباط مشتری با این پلتفرم تا انجام کامل و صحیح خدمت مورد نیاز وی، بر این چرخه نظارت کامل و موثر داشته باشد.

وی خدمات این مجموعه برای شهروندان را برشمرد و بیان داشت: شهروندان عزیز در هر زمانی که به هر خدمتی در زمینه رایانه، لپ تاپ و … نیاز داشته باشند،  خیلی ساده می توانند با رایابان ارتباط برقرار کنند.

مهندس امینی به شعار رایابان نیز اشاره کرد و گفت: ما معتقدیم برای هر مسائله ای قطعاً راه حلی وجود دارد و به قول رایابانی ها: “حتما یه راهی هست..!”

وی با بیان اینکه اعتقاد گروه پشتیبانی رایابان این است که ما نیامده ایم رقابت کنیم یا اثبات کنیم که بهترین هستیم، تصریح کرد: ما آمده ایم تا رفاقت کنیم، خدمت کنیم، و برای جوانان با استعداد این مرز و بوم که شایسته رفاه و پیشرفت هستند شغلی دست و پا کنیم، آمده ایم که کمک کنیم، هر چقدر که از ما بر می آید. آمده ایم که حمایت کنیم چرا که یک دوست خوب برای مواقعی که نیاز به کمک و همراهی داریم یک پشتیبان خوب هم هست.

بنیانگذار “رایابان” در پایان کانال های دسترسی و راه های استفاده سریع شهروندان از خدمات این مجموعه را برشمرد و افزود: برای استفاده از خدمات این مجموعه، راه‌های مختلفی وجود دارد و مسلماً برای هر کس، یکی از این راه‌ها آسان تر از بقیه است، بر همین اساس راه های ارتباطی ساده و متنوعی برای ارتباط و ثبت سفارش خدماتمان از طریق اینستاگرام (Rayabaan_com)، سایت (www.rayabaan.com)، تماس (۳۱۳۱۳۰۳۰)، واتس‌آپ (۰۹۱۳۷۱۵۱۴۵۲)، اپلیکیشن رایابان و… فراهم آوردیم و تلاش می کنیم تا این دسترسی، هر روز برای نیازمندان به این خدمات و شهروندان عزیز آسان تر، سریع تر و ساده تر شود.

logo-samandehi