سه شنبه، 03 اردیبهشت 98 - 07:47

 

دبیر اتحادیه فناوری اطلاعات و ارتباطات رایانه اصفهان از ساماندهی مجوزهای دسترسی کاربری برای ثبت اظهارنامه‌های مالیاتی توسط کافی‌نت‎ها خبر داد. امید محمدی با بیان اینکه اتحادیه هرساله برای ثبت اظهارنامه مالیاتی مشاغل و شرکت‎ها، تعداد مشخصی دسترسی کاربری و به اصطلاح (آی پی) را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‎دهد، گفت: این آی پی ها از بین متصدیان کافی‎نت‎های دارای جواز کسب رسمی اتحادیه در رسته خدمات حضوری اینترنت (کافی نت) و با توجه به سابقه کسب و حسن شهرت آنها انتخاب و به سازمان امور مالیاتی جهت شرکت درکلاسهای آموزش حضوری تکمیل اظهارنامه معرفی میگردند .
وی اضافه کرد: پورتال ارسال سازمان امور مالیاتی دارای محدودیت‎ هایی است که منجر به انجام ساماندهی در هر سال در زمینه دسترسی کاربری برای ثبت اظهارنامه مالیاتی می‌‎شود. به طور مثال، در سامانه برای هر عضو کافی‎نت یک کد ملی، یک شماره موبایل و یک مک آدرس تعریف می‎شود .
محمدی با بیان اینکه این موضوع باعث شده تا اتحادیه هر سال اقدام به ساماندهی آی پی های ثبت اظهارنامه مالیاتی کند، گفت: سطح دسترسی که به کافی‌نت‌ها ارایه می‎شود در صورتی که استفاده نشود و یا به غیر واگذار شود و یا حتی تغییراتی در واحد صنفی کافی‌نت ایجاد شود،ابتدا به مدت یکهفته و در صورت تکرار تخلف تا پایان مهلت ارسال اظهارنامه بسته خواهد شد.
وی تصریح کرد: نزدیک به چهار سال است که ساماندهی ، آموزش به اعضای رسته ی کافی نت ها را با توجه به تغییرات عمده در قوانین مالیاتی کشور را با تعامل و همکاری سازنده ی سازمان کل امور مالیاتی استان اصفهان انجام میدهیم ومیتوان گفت این آموزشهای قبل از خرداد کافی نتها وجه تمایزی است بین این رسته با بقیه مکانهای دارای مجوز ارسال اظهارنامه و این موضوع باعث شده که طبق آمارارائه شده توسط خود سازمان داده کمترین اشتباه در تکمیل اطلاعات را در این چند سال کافی نتها داشته اند .

logo-samandehi