دوشنبه، 15 فروردین 01 - 06:39

 

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ادامه بررسی اصلاح مدل اقتصادی شبکه ملی اطلاعات در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: «نظام تعرفه گذاری در اینترنت موبایل و ثابت تنظیم می شود.»صادق عباسی شاهکوه اظهار داشت: «بررسی مدل اقتصادی شبکه ملی اطلاعات و اصلاح آن از حدود ۳ ماه پیش آغاز شده و در سال ۱۴۰۱ نیز پیگیری آن ادامه خواهد یافت.»

معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه اصلاح مدل اقتصادی شبکه ملی اطلاعات دارای ابعاد مختلف است، گفت: «یکی از مباحث در این موضوع به تنظیم نظام تعرفه گذاری اینترنت مربوط می‌شود. به این معنی که باید نسبت تعرفه اینترنت موبایل و اینترنت ثابت مشخص شود. موضوع دیگر مربوط به بحث تعرفه استفاده از ترافیک داخلی است. چرا که هم اکنون مصوبه ترافیک نیم بهای داخلی که در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به تصویب رسیده، در حال اجرا است اما برخی از دارندگان محتوا و اپراتورها نسبت به آن ملاحظات و مشکلاتی دارند.»

وی با بیان اینکه در حال بررسی این موارد هستیم تا مشکلات مربوط به مدل اقتصادی شبکه ملی اطلاعات حل شود، خاطرنشان کرد: «تلاشمان این است که در عین حالی که کاربران از تعرفه نیم بهای ترافیک داخل منفعت می‌برند سایرین نیز دچار مشکل نشوند. اما در این زمینه هنوز به نتیجه نهایی نرسیده ایم.»

عباسی شاهکوه گفت: «پیشنهادات مدنظر در کارگروهی با حضور نمایندگان وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی در دست بررسی است. اما هر پیشنهاد جنبه‌های مثبت و منفی دارد که باید به یک نقطه بهینه در مورد آن برسیم و این مساله زمان بر است.»

logo-samandehi