سه شنبه، 25 شهریور 93 - 08:45

 

header

دبیر همایش کاربردی معماری سازمانی در ایران روز یکشنبه در این باره به ایرنا گفت: این همایش با توجه به ابلاغ دو آیین نامه مربوط به اصلاح ساختار نظام اداری و توسعه خدمات دولت الکترونیک به همه دستگاههای اجرایی و سازمانها برگزار خواهد شد.

مرتضی میرعظیمی با بیان اینکه معماری سازمانی در ادارات و نهادها، هسته اصلی برنامه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری است، افزود: معماری سازمانی رویکرد جدید و مؤثری در تطبیق اهداف راهبردی سازمانها با فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی آنها است.

وی با اشاره به اینکه هر سازمان و نهادی برای نیل به اهداف خود نیاز به نقشه راه مدون دارد، افزود: معماری سازمانی از جمله ابزار ضروری تدوین این نقشه راه است.

دبیر نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان گفت: با توجه به نقش محوری معماری سازمانی در برنامه ریزی های کلان فناوری اطلاعات و ارتباطات، آشنایی مدیران و مسئولین فناوری اطلاعات با کلیات اجرای معماری سازمانی به همگرایی فعالیت های برنامه ریزی راهبردی و هدایت تغییرات در نظام اداری کمک می کند.

میرعظیمی با بیان اینکه همایش معماری سازمانی توسط سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان و با همکاری استانداری برگزار می شود، افزود: چشم انداز معماری سازمانی در بخش دولتی، معماری نظام های جامع تحول در سازمان های دولتی و نقش و جایگاه معماری سازمانی در توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری از محورهای همایش است.

ارزیابی سطح بلوغ معماری سازمانی درسازمان، نقش و جایگاه معماری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در راهبری تعامل الکترونیک بین دستگاهها، زیرساخت مشترک خدمات الکترونیکی، بهبود فرآیندها با رویکرد معماری سازمانی، افزایش ظرفیت کارفرمایی دولت در اکتساب خدمات فناوری اطلاعات و اهمیت معماری درکارآمدی مدیریت سیستم های اطلاعاتی از دیگر محورهای این همایش است.

وی با اشاره به ارایه ۹ سخنرانی و کارگاه آموزشی در این همایش گفت: جهانگرد، قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان فناوری اطلاعات کشور نیز در همایش معماری سازمانی حضور خواهد داشت.

میرعظیمی آخرین مهلت ثبت نام در چهارمین همایش کاربردی معماری سازمانی را ۳۰ شهریور اعلام و اظهار کرد: برای شرکت کنندگان در همایش توسط مرکز آموزش و پژوهش استانداری اصفهان گواهینامه صادر می شود.

سومین همایش معماری سازمانی در ایران خرداد سال ۹۱ در اصفهان برگزار شد.

logo-samandehi