دوشنبه، 27 فروردین 03 - 02:09

 

مذاکرات خرید و واگذاری عمده سهام دیجی‌کالا به شرکت همراه اول در حال نهایی شدن است.امروز، ۲۷ فروردین ۱۴۰۳، اخباری مبنی بر خرید عمده سهام شرکت دیجی‌کالا، بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی کشور، از سوی شرکت همراه اول در فضای مجازی منتشر شد.در ادامه خبرهایی مبنی بر رسیدن مذاکرات بین دو شرکت به مرحله نهایی منتشر شد. حمید محمدی، هم‌بنیانگذار دیجی‌کالا، با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) درباره خرید سهام دیجی‌کالا از سوی همراه اول به این موضوع واکنش نشان داد.

محمدی در این پست اعلام کرد که فروش و واگذاری سهام دیجی‌کالا به همراه اول هنوز قطعی نیست: «مذاکراتی با سرمایه‌گذاران برای جذب سرمایه در دیجی‌کالا داشته‌ایم که یکی از این شرکت‌ها حرکت اول (شرکت سرمایه‌گذاری همراه اول) بوده است. هیچ یک از این مذاکرات به نتیجه قطعی نرسیده است. مثل همیشه اخبار جذب سرمایه را به اطلاع عموم و همکاران‌مان خواهیم رساند.»ن طور که از شنیده‌ها برمی‌آید سهام حمید محمدی و سعید محمدی، بنیانگذاران دیجی‌کالا، و سهام شرکت سرآوا، یکی از شرکت‌های سهام‌دار دیجی‌کالا در برنامه خرید شرکت همراه اول قرار دارد. در حال حاضر، بنیانگذاران دیجی‌کالا، یعنی برادران محمدی، ۳۲.۳۶ درصد از کل سهام این فروشگاه اینترنتی را در اختیار دارند و سرآوا هم مالک ۲۵.۰۳ درصد از این سهام است.

هرچند خرید سهام سهام‌داران شرکت دیجی‌کالا توسط شرکت سرمایه‌گذاری همراه اول هنوز قطعی نشده اما در صورت انجام توافقات نهایی و انتقال این سهام، همراه اول مالک بیش از ۵۷ درصد سهام دیجی‌کالا خواهد شد و به این ترتیب، سهام‌دار اصلی این فروشگاه اینترنتی می‌شود.

logo-samandehi