پنجشنبه، 05 اردیبهشت 98 - 01:30

 

کافی‌نت‌ها از جمله واحدهای صنفی ارائه خدمات اینترنتی به حساب می‌آیند که چند سالی می‌شود به واسطه افزایش ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت خانگی، حال و روزشان خوب نیست و مراجعات به آنها سال به سال کمتر می‌شود. لذا زمان انتخاب واحد دانشگاه‌ها، فراخوان‌های ملی نظیر ثبت‌نام متقاضیان مسکن مهر، ثبت‌نام کنکور، تکمیل فرم‌های مالیاتی و مواردی از این دست، انگیزه این واحدهای صنفی برای ادامه فعالیت به شمار می‌روند .اغلب خانوارهایی که دارای اینترنت پرسرعت خانگی نیستند، در موارد یاد شده به کافی‌نت‌ها مراجعه می‌کنند تا امور ضروری‌شان انجام شود.

با این حساب، اتحادیه فناوری اطلاعات و ارتباطات اصفهان سعی می‌کند در راستای حمایت از این واحدهای صنفی در بازه‌های زمانی مختلف و همزمان با اجرای برخی طرح‌ها و فراخوان‌های ملی که نیاز به امور اینترنتی دارد، وارد مذاکره با بخش‌های متولی جهت استفاده از ظرفیت کافی‌نت‌ها شود.

 هر چند که شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران و دفاتر پیشخوان دولت در این زمینه بسیار فعال هستند و به رقابت با یکدیگر برای همکاری با سازمان مالیاتی می‌پردازند اما این موضوع باعث یأس اتحادیه رایانه نشده و تا جای ممکن به سمت بازگشایی بخشی از ظرفیت‌های این حوزه برای کافی‌نت‌ها رفته است.

 در همین راستا جلسه ای با حضور  آقای رستمی زادگان رئیس انجمن پیشخوان برای هماهنگ سازی نرخ اظهارنامه و تنظیم تفاهم نامه تشکیل شد.در این جلسه در خصوص واگذاری اموری که در اختیار رسته ی کافی نتها نیست مذاکره شد.علاوه بر این با اجتماع ۴۰۰ نفری از کافی نت ها و پیشخوانها مواردی در جهت مقابله با حرکتهای پست تشکیل شد.

logo-samandehi