شنبه، 29 مرداد 01 - 08:00

 

در هفته ای که گذشته اتحادیه کسب و کارهای مجازی با انتشار خبری در شبکه‌های رسمی خود دیجی کالا را مقابل اسنپ قرار داد و مستقیما بازیگر اول خرده فروشی آنلاین را به قانونگریزی متهم کرد و اسنپ را قانون پذیر توصیف کرد.این اقدام واکنش اعضای اتحادیه کسب و کارهای مجازی و برخی از فعالان این حوزه را برانگیخت و حتی مدیرعامل اسنپ هم از اتحادیه درخواست کرد که بی طرف و منصفانه عمل کند و حافظ منافع همه اعضا باشد.

برخی فعالان استارتاپی معتقدند در حالی که در ماده ۵ اساسنامه اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی، «حمایت و حفظ حقوق صنفی اعضا»  و «ایجاد و تحکیم اصول همکاری بین افراد صنفی»، «تعامل» و «همکاری» محوریت قرار گرفته که این اتحادیه از رسانه رسمی خود برای تخریب یکی از اعضای خود استفاده کرده و به مقایسه یک عضو با عضو دیگر پرداخته و منجر به شکل‌گیری شائبه‌های بسیاری شده است.

به نظر می‌رسد این اتفاق در اتحادیه به دنبال بروز مشکلاتی در انتخابات اتحادیه کسب وکارهای مجازی رخ داده در ایی که برخی اعضای هیات مدیره فعلی دوره فعالیتشان به پایان رسیده و بسیاری از آنها در ماه‌های گذشته استعفا کرده‌اند.

در ادامه واکنشهای برخی از مدیران استارتاپی را در شبکه‌های اجتماعی می‌خوانید:

رضا الفت نسب، سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی

به عنوان عضو هیات مدیریه اتحادیه ضمن برائت از این حرکت زشت، آن را محکوم می‎کنم. طی یک نقل و انتقال غیرعادی در هیات مدیره و بدون تایید اتاق اصناف، وضعیت اتحادیه بعد از دو هفته به اینجا رسیده است.

محمد خلج، مدیرعامل اسنپ:

اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای فضای مجازی، یک تشکل صنفی است که:

۱٫ مرجعی برای حل اختلافات درون صنفی و ایجاد اتحادیه است

۲٫ حافظ منافع صنف و پشتیبان کسب وکارهاست

۳٫ بی‌طرف، منصفانه و به دور از رویکردهای مغرضانه و جانبدارانه موضع‌گیری می‌کند

ما در گروه اسنپ به هیچ عنوان موافق رویکردهای تخریبی و تفرقه‌انگیز نیستیم. امیدواریم با برگزاری هرچه سریع‌تر انتخابات اتحادیه، شاهد تزریق رویکردهای مثبت و هم‌افزایی بیشتر توسط هیات مدیره جدید باشیم

میلاد منشی‌پور عضو هیات مدیریه اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی:

به عنوان عضو هیات مدیره اتحادیه، موافق چنین رفتار و رویکردی نیستم و قویا آن را محکوم می‌کنم. متاسفانه این محتوا بدون اطلاع من و برخی دیگر از اعضای هیات مدیره منتشر شده و انتشار آن در صفحه رسمی اتحادیه به هیچ عنوان به معنی تایید آن توسط من نیست.

عادل طالبی دبیر انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی:

به عنوان یک عضو اتحادیه و کسی که به کار صنفی اعتقاد دارد، از انتشار چنین پستی بسیار متاسف شدم. این، به نظر من کاملا اشتباه است. قطعا لازم است که قوانین و مقررات اجرا شوند و قانون برای همه یکسان باشد و با هر کسی که قوانین را اجرا نمی‌کند طبق قانون برخورد شود ولی این نحوه انتشار را نمی‌پسندم

نیما اشرف زاده، مدیر اجرایی شیپور:

جای تاسف است که رسانه رسمی اتحادیه برای تخریب اعضا استفاده می‌شود. سیگار در دیجی‌کالا صرفا با احراز هویت برای افراد بیش از ۱۸ سال قابل خرید است

هادی مرادی، موسس دی ام برد:

واقعا باعث سرافکندگی است. از اتحادیه بالغ‌تر از این انتظار می‌رود.

امیر حق‌رنجبر، مدیرعامل لندو:

این پست اتحادیه واقعا عجیب است. کاملا مشخص است که سمت رییس اتحادیه از آقای محمدی(مدیر عامل دیجی‌کالا) به آقای وکیل‌زاده (مدیرعامل زنبیل) منتقل شده است!

سامان فائق توسعه دهنده کسب و کار:

این شیوه از دیجی‌کالا ستیزی، آن هم زمانی که مدیرعامل زنبیل باشی، اصلا روی خوشی ندارد!

logo-samandehi