چهارشنبه، 05 شهریور 93 - 11:43

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در مراسم اعطای مجوز ارتقای پروانه ارائه خدمات تلفن همراه به نسل ۳ و بالاتر، این روز را روزی مهم برشمرد و گفت: امروز با این بهره برداری یک گام به سمت دولت الکترونیک (دولت همراه) و شبکه ملی اطلاعات برداشته شد.دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دستاورد اعطای مجوز نسل ۳ و بالاتر را گام جدی به سمت دولت الکترونیک عنوان کرد و افزود: دوست داریم تا پایان دوره روزهای مهمی چون امروز زیاد داشته باشیم.


وزیر ارتباطات، با اشاره به نتایج به دست آمده از دوره آزمایشی ایرانسل گفت: نسبت به گذشته حجم دیتای جابجا شده دو برابر شده ولی ظرفیت ترافیک بین الملل تغییر چندانی نکرده است و نشان می دهد بستر فراهم شده در خدمت محتوا و نرم افزارهای کاربردی داخل بوده است.Aوی در عین حال میانگین مصرف هر کاربر در قم را ۵ برابر تهران برشمرد و افزود: خوشبختانه  ۷۰ درصد میزان مصرف محتوا داخلی بوده است.
دکتر واعظی اظهار داشت: سال گذشته میزبانی ۱۰ درصد از محتوایی که استفاده می شد در داخل بود که در حال حاضر به ۳۴ درصد رسیده است و به عقیده من نسل سوم و بالاتر موجب می شود که تا پایان برنامه پنجم شرایط را به ۷۰ درصد داخلی و ۳۰ درصد خارجی برسانیم.
وی سرمایه گذاری صورت گرفته توسط اپراتورها را در این زمینه بسیار زیاد عنوان کرد و گفت: باید به دنبال توسعه خدمات باشیم اما نباید این عجله تاثیر منفی بر کیفیت کار بگذارد.
وزیر ارتباطات با بیان این که کار به صورت مرحله ای پیش خواهد رفت و در ابتدا مرکز استانها و سپس شهرهای بزرگ پوشش داده خواهند شد، از اپراتوها خواست تا در پوشش سراسری کشور ضمن حفظ کیفیت به تمامی نقاط کوچک و بزرگ توجه کنند.
واعظی با تقدیر از زحمات تمام کسانی که در خلق این روز تلاش کردند و با سپاس از نمایندگان مجلس که از تمام کارهای منطقی و توسعه ای دولت حمایت می کنند، افزود: اپراتورها بایستی به ملاحظات فرهنگی موجود در جامعه توجه کنند و خدمات جدید خود را همراه با آموزش استفاده مناسب به مردم ارائه دهند.

logo-samandehi