شنبه، 08 شهریور 93 - 08:06

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان؛ جلسه فعالان بخش فناوری اطلاعات با حضوردکتر واعظی وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات ،استاندار و معاونین وزیر وتعدادی از فعالان بخش فناوری اطلاعات در سالن اجتماعات استانداری اصفهان تشکیل شد.در این جلسه استاندار اصفهان ضمن عرض خیرمقدم به وزیر و هیات همراه اظهار داشت امسال استان اصفهان هفته دولت پرباری را پشت سرگذاشته است  زیرا  نیمی از اعضای هیات دولت جهت اقتتاح پروژه به اصفهان سفر کرده اند.

زرگرپور با اشاره به مشکلات کمبود آب وآلودگی هوا گفت :محور توسعه استان باید از صنعت وکشاورزی خارج و به سمت محور توسعه  خدمات حرکت نماید وبا توجه به برنامه های توسعه استان در بخش خدمات ،توسعه فناوری اطلاعات  بسیار مهم و ویژه است .

زرگرپور گفت :گرچه پیشرفت استان در این بخش خوب و مطلوب ارزیابی می شود ولی امیدواریم شرایط ویژه و امکانات جدیدی در این خصوص پیش بینی شود.

استاندار اصفهان از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخواست نمود ۲ پروژه ملی در بخش IT , ICT به اصفهان واگذار گردد و همچنین با توجه به اجرای کریدور علم وفناوری در این استان و راه اندازی بورس کالا در اینده نزدیک ،همکاریهای بین این وزارتخانه و استان همچنان افزایش یابد و گیت  اینترنت کشور در اصفهان متمرکز شود.

در این جلسه وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات با بیان اینکه فناوری اطلاعات به عنوان یکی از شاخصهای توسعه کشور محسوب می شود ، از بخش خصوصی خواست با توجه به تسهیلات جدید و امکانات جدیدی که فراهم شده وارد عرصه شوند و بخش خصوصی و دولت منتظر همدیگر نمانند و در این زمینه بهم کمک نمایند.

دکتر واظی گفت :مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)و ریاست محترم جمهوری و مجلس شورای اسلامی معتقدند که فناوری اطلاعات نقش بسیار مهمی در توانمد سازی بخشهای دیگر و توسعه کشور دارد.

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات گفت :دولت در نظر دارد اینترنت ارزان قیمت در اختیار مردم قرار دهد لذا به شرکتها ۳۵ در صد تخفیف و به مردم ۲۰ در صد تخفیف می دهد.

وی افزود:همچنین  دولت در نظر دارد اختیارات بیشتری به شرکتهای شناسنامه دارد بدهد و به شرکتهای که بدون دور زدن قانون بخواهند فعالیت خود را گسترده تر کنند کمک خواهد کرد.

واعظی گفت:ما تعهد داریم که بدون توجه به مسائل سیاسی و جناحی ،کشور را به رتبه ای که شایسته آن است برگردانیم و معتقدیم این استان با توجه به پتانسیل بالای انسانی و فنی ما را در نیل به اهداف کمک و یاری نماید.

شایان ذکر است در این جلسه تعدادی از فعالان بخشICT  وفناوری اطلاعات و شرکتهای فعال در این بخش نظرات و دیدگاههای خود را در خصوص مشکلات و مسائل مربوط به این حوزه بیان نمودند و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز پاسخهای لازم را ارائه نمودند.

logo-samandehi