جمعه، 08 مهر 01 - 11:05

 

فعالیت کلی فروشگاه‌های اینستاگرامی فعال در پلتفرم پادرو در ۱۰ روز گذشته بیشتر از ۷۵ درصد کاهش یافته است.مجموع فروش ۱۰ فروشگاه برتر پادروشاپ  که زیرساخت فروش آنلاین برای فروشندگان شبکه‌های اجتماعی را فراهم می‌کند، با ۸۷ درصد کاهش روبه‌رو بوده است. هر یک از این فروشگاه‌ها تنها در طی یک هفته گذشته دچار دست‌کم ۵۰ میلیون تومان خسارت مالی شده‌اند.

پشوتن پورپزشک، مدیرعامل پادرو با اشاره به این اطلاعات اعلام کرد: تنها در دو روز از آخرین پنج‌شنبه و جمعه شهریور ماه، بازدید از فروشگاه‌های اینستاگرامی فعال در پادروشاپ با ۹۷ درصد کاهش روبه‌رو شده و در نتیجه این کاهش بازدید، فروش‌شان به صفر نزدیک شد.

پورپزشک چندی قبل در مراسم دو سالگی مجموعه پادرو اعلام کرده بود که در سال ۱۴۰۰پادرو به بیش از ۲۴ هزار کسب‌وکار اینستاگرامی خدمات ارائه کرده است و ۱۵ هزار فروشنده اینستاگرامی اکانت خود را به پادروشاپ متصل کرده‌اند. البته این آمار تنها مربوط به سال ۱۴۰۰ بوده و این عدد تا مرداد ماه ۱۴۰۱ به ۳۶ هزار فروشگاه افزایش یافته است.

اوایل شهریور ماه نیز آماری از سوی پادرو منتشر شد که نشان می‌داد به دلیل اختلالات اینترنت در مرداد ماه ۱۴۰۱ فروشگاه‌های فعال اینستاگرامی تا ۳۵ درصد بازدید و بین ۱۰ تا ۵۰ درصد از فروش خود را از طریق اینستاگرام از دست داده‌اند.  پور پزشک چند روز پس از انتشار این آمار توسط پادرو با حضور در لایو شبانه پیوست گفته بود: در حالی‌که بیشتر از ۴۰۰ هزار فروشگاه آنلاین در اینستاگرام فعال هستند و این حوزه حجمی بیش‌تر از ۴۰ هزار میلیارد تومان در سال دارد، اختلالات اینستاگرام هم به کسب‌وکارهای کوچک و متوسطی که بر این بستر با سرمایه خود اقدام به اشتغال‌زایی کرده‌اند آسیب وارد می‌کند و هم به کسب‌وکارهایی مانند پادرو لطمه می‌زند.

او اشاره کرده بود که آمارها و ارقام نشان می‌دهند که حدود یک میلیون فروشگاه در تلاش‌ هستند تا از طریق پلتفرم اینستاگرام بفروشند.روز گذشته مجموعه زرین‌پال نیز به پیوست اعلام کرد که از زمان شروع اختلالات اینترنت در ایران، پذیرندگان زرین‌پال به طور میانگین در حجم و تعداد تراکنش‌ها با ۴۰ درصد کاهش مواجه بوده‌اند.

logo-samandehi