سه شنبه، 22 مهر 93 - 01:34

 

دبیر و نائب رئیس انجمن شرکت‎های اینترنتی ایران، فضای حاکم بر فعالیت شرکت‎های اینترنتی  کشور را بسیار شفاف و قانونمند دانست و تاکید کرد: فعالان این صنف عموما” نیروهای متخصص و سخت کوشی هستند که در رشد و اعتلای صنعت اینترنت در کشور و ارتقاء جایگاه ملی دسترسی به اینترنت نقش موثر و غیر قابل انکاری داشته اند.به گزارش سیتنا، مهندس “علیرضا علمی” با بیان اینکه فضای فعلی کسب و کار شرکت‎های ارائه دهنده خدمات اینترنت در کشور برگ زرینی از تعامل و همکاری بخش خصوصی دز سایه حمایت‎های قانونی سازمان تنظیم مقررات بوده است، اظهار داشت: سازمان تنظیم مقررات با رویکردی صحیح در اعطاء غیر انحصاری مجوزهای ISP و ISDP نقش موثری در ایجاد اشتغال و بازنمودن فضای کسب و کار بنگاه‎های دانش بنیان در این عرصه ایفا نموده است.

وی، ادامه داد: زیرساخت‎هایی که به صورت کاملا”خودجوش توسط این شرکت‎ها در جایگاه بخش خصوصی واقعی و مردمی در سطح کشور برای بهره مندی آحاد مردم ایجاد گردیده بسیار ارزشمند است. به همین علت است که اعضاء این صنف با روح حاکم بر طرح تجمیع پروانه ها و نادیده گرفتن حقوق قانونی این شرکت‎ها به شدت مخالف هستند.

علمی با بیان اینکه بخش نظارت سازمان تنظیم مقررات، نظارت موثری را بر عملکرد ISP اعمال می‎نماید، اظهار داشت: به جرات می‎توانم بگویم مدیران و کارکنان این شرکت‎ها افراد با شرافتی هستند و با تلاش شبانه روزی خود گام‎های موثری در جهت خودکفایی علمی و جنبش نرم افزاری کشورمان برداشته اند.

دبیر انجمن شرکت‎های اینترنتی در واکنش به اظهارات رئیس سازمان نصر کشور مبنی بر فعالیت خاکستری و قاچاق اینترنت توسط معترضان به طرح تجمیع ISP اظهار داشت: شاید به غیر از افراد معدود و انگشت شماری که بر اساس مشاوره آنها این موارد ذکر شده و شاید بدلایل غیر قابل ذکر با این طرح موافقند آحاد صنف و شرکتها ی فعال بر روح حاکم بر این طرح انتقاد جدی دارند. این اعتراض نظر شخصی بنده نیست بلکه به پشتوانه بیش از ۲۰۰ نامه و وکالتنامه به انجمن است که در خواست پیگیری جدی داشته اندو اتفاقا” دکتر واعظی بر اساس  اهمیتی که به این نظرات قائل شدند دستور بررسی بیشتر و خروج ISP ها و ISDP ها از این طرح را صادر نمودند و الا اگر دست این افراد بود که بدلیل منافعی خاکستری می‎خواستند پنهانی و ضربتی طرح تصویب شود.

علمی در ادامه افزود: از این گفته ها ابتدا شگفت زده و سپس متاثر شدم. چرا باید به جایی برسیم که اخلاقیات فراموش شود و بدون سند و مدرک به راحتی به دیگران تهمت بزنیم. به زحمات شبانه روزی فعالیت ابهام آمیز بگوییم و به متخصصین خادم میهن قاچاقچی.

وی ادامه داد: اساسا” بنا نبود به اینگونه رفتارهای مشکوک در انجمن پاسخ دهیم. همیشه از حاشیه، دوری می‎کنیم و فعالیتی اثباتی داریم، ولی در این مورد مشخص چون آبرو و شرافت یک صنف در میان است باید تذکر داد و در صورت ادامه این روند برخورد قانونی جدی کرد. این درخواست بسیاری از همکاران بوده که رفع اتهام شود. تاکید می‎کنم اجازه دخالت در امور صنفی خود را به هیچ فرد غیر مسئول و خارج این حوزه نمی‎دهیم.

وی افزورد: شخصی که هیچ تخصص علمی و فنی در حوزه کسب و کار شرکتهای اینترنتی ندارد، و خارج از صنف ماست و هیچ پروانه قانونی هم در این خصوص اخذ ننموده است و فعالیت نرم افزاری انجام داده چه جایگاهی دارد که در مورد آینده کسب  و کار ۷۰۰ شرکت اینترنتی کشور نظر دهد و دخالت کند
وی گفت: خیلی نگران کننده است که از جایگاه بخش خصوصی، بخش خصوصی را تضعیف کنیم.

علمی در ادامه با بیان اینکه گردهمایی سراسری شرکت‎های اینترنتی در راستای تبیین سیاست‎های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری و قانون سیاست‎های اصل ۴۴ و تطبیق آن با سیاستگذاری‎های موجود در این حوزه با حضور رییس شورای رقابت، نماینده وزیر ارتباطات و معاون شورای عالی فضای مجازی با حضور بیش از ۲۰۰ مدیر شرکتهای اینترنتی دازای پروانه از سازمان تنظیم مقررات برگزار گردید، اظهار داشت: جای تامل دارد که به چنین رویداد مثبنی در کشور که جمعی در پارلمان بخش خصوصی بدنبال بررسی و تقویت کسب و کار قانونی خود و نگران رزق و روزی خود هستند بگوییم هیاهو و به برگزار کنندگان و حاضرین در این گردهمایی عبارات نامناسبی را نسبت دهیم اینگونه اظهارات از مصادیق افترا و نشر اکاذیب بوده و قابل پیگرد کیفری است.

وی، ادامه داد: اتفاقا” اجازه دهید عرض کنم که در این گردهمایی تعدادی از همکاران حضور داشتند که خود رییس، نائب رئیس یا عضو هیئت مدیره نظام صنفی رایانه ای استان‎های کشور هستند و اتفاقا” از شریف ترین اعضا ویاران ما در انجمن محسوب می‎شوند.
علمی در پایان اظهار امیدواری کرد که به جای تقابل و تخریب دست یاری دهیم و در جهت رفع مشکلات کسب و کار شرکتها گام برداریم، اظهار اشت: اتفاقا” اعلام میکنم این موضع ما را بیش از پیش به پیگیری حقوق اعضا این صنف مصمم نمود و مطمئن شدیم راه را درست میرویم از تمام ظرفیتها و با پشتوانه آحاد صنف برای حفظ فضای کسب و کار شرکت‎های ISP ، ISDP و حتی PAP گام بر می‎داریم. این بار هرگز اجازه نمی‎دهیم اتفاق نا میمونی  که در مورد شرکت‎های VOIP و تراژدی مزایده و مسایل پشت پرده آن اتفاق افتاد تکرار شود و هر کسی دل به منافع خاکستری بسنه است مطمئن باشد آن منافع حق عموم شرکت‎ها و فعالان این عرصه می‎باشد.

logo-samandehi