چهارشنبه، 15 بهمن 93 - 01:16

 

692181

شرکت مخابرات ایران از پوشش ۶۲ درصد از مشترکان تلفن همراه کشور خبر داد. رسیدن به ۶۶ میلیون مشترک تلفن همراه، پوشش تلفن همراه در تمامی شهرها و ۴۵ هزار روستا و برخورداری از شبکه تلفن ثابت با ۲۹ میلیون مشترک از دیگر دستاوردهای مخابراتی این شرکت اعلام شد.

 شرکت مخابرات ایران در ۵ سال اخیر و در راستای خصوصی سازی از ۵۰ هزار و ۱۳۸ پروژه مخابراتی با سرمایه گذاری مبلغی بالغ بر ۴۶۰۰ میلیارد تومان بهره‌ برداری کرده است.

برخورداری ۵۳ هزار روستا از ارتباط مخابراتی، بهره مندی ۱۰ هزار روستا از خدمات ICT روستایی و به روزرسانی دایری تلفن ثابت در اکثر مراکز تلفنی و نیز پوشش ۷۲ هزار کیلومتر از جاده های کشور به فناوری تلفن همراه از دیگر اقدامات صورت گرفته در این شرکت است.

نصب ۲۴ هزار آنتن BTS و توسعه کمی و کیفی خدمات ارزش افزوده به مشترکان و توسعه شبکه فناوری اطلاعات شامل ۳۶.۹ میلیون کاربر اینترنت، ۳.۴ میلیون مشترک ADSL و ۴.۶ میلیون پورت منصوبه دیتا و برقرارسازی ارتباط رومینگ بین الملل با ۱۱۲ کشور و ۲۷۳ اپراتور تلفن همراه از دیگر دستاوردهای شرکت مخابرات ایران است.

شرکت مخابرات ایران، پرداخت ۲۲۸۰ ریال سود در ۷ سال اخیر به ازای هر سهم، پرداخت سود ۱۷۳ هزار میلیارد ریالی به دولت در ۷ سال اخیر، کسب رتبه چهارم در اشتغال زایی و کسب رتبه برتر در بین شرکتهای بورس اوراق بهادار قابل ذکر است . کسب رتبه های پنجم در سودآوری، نهم در فروش، دوم در ایجاد ارزش افزوده، دوم در ارزش بازار، پنجم در اشتغالزایی در رتبه بندی سال ۱۳۹۲ صد شرکت برتر ایران که توسط سازمان مدیریت صنعتی انجام شده را از دیگر دستاوردها اعلام کرده است.

راه اندازی شبکه هوشمند با خط تلفن ثابت (IN)، دسترسی به اینترنت از طریق تلفن همراه (GPRS)، ارتباط چند رسانه ای از طریق تلفن همراه (MMS)، ارسال پیامک از طریق تلفن ثابت (SMS)، اینترنت پرسرعت(ADSL) و تلویزیون اینترنتی(IPTV) نیز از دیگر خدمات مخابرات در حوزه تلفن ثابت، سیار و دیتا است.

اجرای طرح همکدی در تمام استان ها نیز از جمله اقدامات مهم مخابرات در سال ۹۳ بوده که کاهش تعرفه مکالمه ثابت به ثابت بین استانی،کاهش تعداد کدهای بین شهری از چندین هزار کد به ۳۱ کد بین شهری، حذف هزینه بین شهری در مکالمات داخل استانی، برقراری ارتباط داخل استانی بدون گرفتن کد بین شهری و هشت رقمی شدن تمامی شماره تلفن های مشترکین در سراسر کشور از جمله مزایای اجرای آن است.

logo-samandehi