یکشنبه، 23 آذر 93 - 05:29

 

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای جلوگیری از افزایش واردات غیر قانونی موبایل، رجستر شدن تلفن های همراه را پیشنهاد کرد. کاری که در گذشته انجام شد و به جز دردسر برای هموطنان مشکلی را حل نکرد.علیرضا بیات گفت: وارد کنندگانی که اقدام به ورود قانونی موبایل به داخل کشور می‌کنند، شماره سریال‌ کالاهای وارداتی توسط آنها ثبت می شود و در اختیار گمرک قرار می‌گیرد. ما پیشنهاد کردیم این شماره سریال‌ها علاوه بر گمرک، در سازمان تنظیم مقررات نیز ثبت شوند.

1000

وی افزود: ثبت سریال در رگولاتوری برای این است که اگر موبایل غیر قانونی وارد شد، اجازه فعال کردن سیم کارت روی آن داده نشود.معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان کرد: این کار برای دفاع از حقوق مصرف کنندگان و تجار انجام می شود تا از مشکلات ورود غیر قانونی موبایل و تبلت به کشور جلوگیری شود.

به گفته این فرد مسئول، تصمیم فوق هنوز در مراحل مقدماتی خود به سر می برد و برای اجرا نهایی نشده ولی گمرک جهت انجام این کار اعلام آمادگی کرده است.بیات ادامه داد: با اداره استاندارد و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مذاکرات لازم را انجام دادیم تا فرآیندهای قانونی را به گونه‌ ای تعریف کنیم که معطلی کالا نیز در گمرک کمتر شود و از این طریق مسیر واردات قانونی را آسان‌ تر خواهیم کرد.وی اضافه کرد: پلیس و دستگاه های قانونی مرتبط نیز برای برخورد جدی با قاچاق موبایل و تبلت توجیه شده اند. همچنین امیدواریم با اجرای این طرح ضمن انضباط در واردات تلفن همراه، شاهد کاهش تعرفه گمرک این دسته از کالاها باشیم.

یادآور می شود، در سال های گذشته طرح ثبت شماره سریال موبایل(رجیستر کردن) در کشور صورت می گرفت که به علت دردسرهای موجود برای مصرف کنندگان و فروشندگان و تضییع حقوق عده ای از کاربران این کار متوقف شد و به جای آن کاهش تعرفه های گمرکی در دستور کار قرار گرفت.

logo-samandehi