یکشنبه، 17 بهمن 95 - 09:04

 

از ایده تا اجرا ” یک کارگاه دو روزه با رویکردی آموزشی – تجربی است که در انتهای هفته (چهارشنبه و پنجشنبه) و در دانشگاه شیخ بهایی برگزار می شود. در این رویداد شرکت کنندگان علاقه مند به فرآیند کارآفرینی و استارتاپ، گرد هم می آیند تا در ۲ روز تمام دانش مقدماتی لازم جهت ورود به حوزه کارآفرینی را فرا گیرند.یکی از تفاوت های عمده این رویداد با دیگر رویدادهای کارآفرینی برگزار شده در کشور مانند “استارتاپ ویکند” در این است که برخلاف “استارتاپ ویکند“، در این رویداد شرکت کنندگان پس از آموزش تمامی مباحث مورد نیاز و تشکیل تیم، اقدام به ایده پردازی به صورت تیمی می کنند که این امر باعث بالا رفتن کیفیت ایده های ارائه شده در چنین رویدادی میگردد.

در این رویداد و در روز اول به شرکت کنندگان، طی یک کارگاه آموزشی جذاب، آموزش داده می‌شود که چگونه می‌توان در زمینه کسب و کارهای اینترنتی از هیچ به یک ایده ناب و جهانی دست یافت. سپس چگونه می‌توان این ایده را به یک مدل کسب و کار با کیفیت تبدیل کرده و نظر سرمایه‌داران را به آن جلب کرد.
در ادامه و در انتهای روز چهارشنبه، هر یک از شرکت کنندگان در یک تیم موضوعی مانند سلامتی، گردشگری، تفریح و سرگرمی، آموزش و … عضو می شوند و با تمامی شرکت کننده هایی که آن موضوع را انتخاب کرده اند یک تیم را تشکیل می دهند.

در مرحله بعد و در روز پنجشنبه، هر یک از تیم ها با کمک تسهیل کننده ای که مخصوص هر تیم مشخص شده است و طی یک طوفان فکری، یک ایده را در حوزه کاری تیم، انتخاب کرده و سپس با کمک تسهیل کنندگان و مربیان، یک مدل کسب و کار پیشنهادی برای ایده ارائه می دهند.
در پایان روز پنجشنبه، هر تیم ۵ دقیقه فرصت دارد تا ایده خود را به همراه مدل کسب و کار پیشنهادی به داوران رویداد که از میان کارآفرینان و سرمایه گذاران شهر انتخاب شده است، ارائه دهد.

آنچه در این برنامه اهمیت فراوان دارد این است که ایده‌های خوب لزوما ایده‌های ناب نیستند.
چه بسا بتوان یک ایده ساده و تکراری را تبدیل به یک محل درآمد بسیار پرسود نمود!!!

زمان رویداد: ۴ و ۵ اسفندماه ۱۳۹۵

مکان رویداد: بهارستان، بلوار بهشت، مجموعه ۲ دانشگاه شیخ بهایی، تالار شیخ بهایی

برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام می توانید به آدرس http://startup.shbu.ac.ir مراجعه نمائید.

logo-samandehi