شنبه، 07 تیر 93 - 11:33

 

نیازی نیست که شما جدیدترین ورژن اندروید را داشته باشید تا بتوانید از همه ی مزایای آنها استفاده کنید. در اینجا به شما می گوییم که چگونه در یک مرحله ی آسان سرعت گوشی اندرویدتان را ارتقا دهید.بنابراین کافیست با افزایش سرعت اندروید شگفت زده شوید. شرکت گوگل در چهارشنبه ی گذشته  طی کنفرانس  توسعه ی I/O که در سان فرانسیسکو برگزار شد، آپدیتی برای پردازنده های اندروید ارائه نمود.

Best-Android-Phones-2011

آخرین ورژن با نام Android L ، شامل یک سیستم نونمای اطلاع رسانی ، رابط کاربری به روز شده ،  دقیق ، بازبودن خصوصیات و حالت جدید ذخیره ی باتری است. این به روزرسانی تا سال بعد بر روی دستگاه ها اعمال خواهد شد. همچنین وعده داده شده است که کارایی اپلیکیشن ها (برنامه های کاربردی)  به لطف ران تایم ART ، تا دو برابر افزایش یابد. اگرچه بسیاری از مردم هنوز نمی دانند که برای فعال کردن ART بر روی دستگاه تان نیاز به Android L دارید.

KitKat4.4

ART  که مخفف جمله ی  Android RunTime بوده و نوعی تجربه ی جدید است که گوگل برای اندروید ۴٫۴ Kitkat در نظر گرفته است مهمترین تغییر و فرق آن نسبت به Dalvik در این است که ART قبل ز اینکه برنامه شروع به کار کند آن را تالیف وبررسی می نماید که این امر به این معناست که در زمان نصب برنامه ی جدید زمان بیشتری صرف می شود و همچنین برنامه فضای بیشتری بر روی حافظه داخلی گوشی اشغال می نماید اما در همین حال سرعت اجرا و شروع برنامه زیاد تر خواهد بود که در مجموع باعث کاهش کمتر شارژ باتری افزایش عمر باتری و پردازش سریع سیستم و عملکرد مطلوب آن خواهد شد.

مقاسیه سریع دو Virtul Machine :

ART

Dalvik

بهنه سازی در سرعت پردازنده و اشغال فضای کم از پردازنده و زمان loading سریع تر

اشغال فضای کمتر ولی زمان  loading طولانی و کندتر

ذخیره سازی در حین نصیب برنامه انجام شده  پس نصب دوباره یا چند باره ی آن زمان بیشتری خواهد گرفت

ذخیره سازی به مرور زمان انجام شده پس سرعت راه اندازی اولیه بیشتر خواهد بود

اشغال فضای حافظه داخلی بیشتر

مناسب برای گوشی های با حافظه داخلی محدود تر به دلیل اشغال فضای کمتر

بسیار تازه و جدید بوده و هنوز برنامه های زیادی برای آن منتشر نشده است

در زمان های گوناگون پایدار و با ثبات است.

شرکت گوگل ART را به همراه  Nexus 5 وAndroid 4.4 KitKat در سال ۲۰۱۳ ارائه نمود. به این معنا که برای انجام این فرایند نیاز به اجرای KitKat دارید. با این حال هنوز همه ی دستگاه های اندروید ۴٫۴ از ART پشتیبانی نمی کنند. می توانم بگویم که این ویژگی را دستگاه هایی چون  HTC One M8 ، Samsung Galaxy S5، Moto X وهمه ی دستگاه های Google’s Nexus ارائه می دهند. مقایسه و بررسی سیستم عامل های iOS 8 و Android 4.4 KitKat به شما کمک می کند که بدانید کدام سیستم عامل مناسب شماست.

g2-nexus5-teaser

برخی دیگر از انواع گوشی نظیر مدل کره ای ازLG G2 توانایی فعال کردن ART  را دارند. درقسمت منوی تنظیمات گوشی گزینه ی درباره ی دستگاه را انتخاب کنید و هفت بار بر روی شماره ی ساخت آن کلیک نمایید. این گزینه های توسعه دهنده باعث می شوند که دستگاه شما به تنظیمات پیشرفته تر دسترسی پیدا کند.

art android

از منو تنظیمات ، Developer options (گزینه های توسعه دهنده ) را انتخاب کنید و با حرکت به پایین runtime (زمان اجرا) و ART را انتخاب نمایید. پس از راه اندازی مجدد سیستم دستگاه شما شروع به بهینه سازی اپلیکیشن هایش برای ران تایم جدید می کند. این فرایند ممکنه چند دقیقه ای طول بکشد اما پس از آن شما عملکرد قابل توجهی را در دستگاه هایتان مشاهده می نمایید. البته باید ذکر کنیم که برخی از اپلیکیشن ها ممکن است با ART سازگاری چندانی نداشته باشند. چنانچه مشاهده کردید که یک برنامه باز نمی شود یا در عملکرد آن اختلالی وجود دارد و یا بروزرسانی آن با مشکل مواجه است بسادگی به مود Dalvik ، بازگردید تا مشکلاتتان برطرف گردد.

logo-samandehi