چهارشنبه، 06 دی 91 - 11:54
هوش مصنوعی در بازی ها

 

هوش مصنوعی در بازی ها

هوش مصنوعی در بازی ها

بطور کلی از نظر کاربرد هوش مصنوع در بازیها دو گروه بازی وجود دارند :

بازیهای کلاسیک مانند:

Twenty Questions:Mastermind ,Connect Four,Go-Moku,Qubic(4x4x4tic-tac-toe),Othello(Reversi), Checkers, Backgammon, Chess , Scrabble , Go , Bridge , Poker

سازندگان این بازیها تلاش فراوانی کرده اند که با استفاده از بانک های اطلاعاتی عمیق و جستجوی درختی ، ساختار این بازیها را بر اساس هوش مصنوعی بگذارند. ولی کمبود های جدی در این بازیها به چشم می خورد.

بازیهای مدرن مانند :

Enemy Nations, Formula One Grand Prix 2, Age of Empires I/II, Duke Nuke’em 3D, Mindrover: The Europa Project, The Sims2

شخصیتهای بازی The Sims2 در این گروه از بازیها موفقیت های چشمگیری بدست آمده است. برای نمونه در بازی نیازهای اولیه خود را مانند گرسنگی ، تشنگی و یا نیاز به توالت رفتن را نشان می دهند. اگر به شخصیت های بازی غذا داده نشود ، بعد از دو یا سه روز خواهند مرد. از دیگر جوانب جالب این بازی احساس دوست داشتن است. بعبارت دیگر شخصیتهای بازی می توانند بدون دخالت شما در بازی عاشق یکدیگر شوند.

تاثیرات کاربرد هوش مصنوعی در بازی ها

کار برد هوش مصنوعی در تولید بازیها باعث شده است که بازیها چه از نظر کیفی و یا آموزشی پیشرفتهای شایان توجه ای بکنند. در بازیهای جدید که از ساختار هوش مصنوعی بهره جسته اند ، موضوع بازیها فقط منحصر به خشونت و جنگ نمی شود. بازیهای جذاب ودر رده بالا کنونی دارای محتوایی آموزشی و سازنده ای است. حتی آن بازیهایی که دارای موضوع جنگ و یا مبارزه با تروریسم است نیاز به تفکر و برنامه ریزی دارد تا بتوان به هدف رسید . بطور کلی بازیهای مدرن در جهت استفاده هر چه بیشتر از هوش مصنوعی پیش میروند .

 محمد رضا نائب کارشناس ارشد هوش مصنوعی

محمد رضا نائب کارشناس ارشد هوش مصنوعی

naeb2bn@gmail.com

 

logo-samandehi