چهارشنبه، 03 دی 93 - 07:23

 

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور گفت: قرار است استان اصفهان به عنوان پایلوت ملی فناوری اطلاعات کشور مطرح شود و به دنبال آن هستیم که پروژه‌های فناوری اطلاعات را در این استان اجرا کنیم. کاظم آیت‌اللهی عصر امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کامپیوتر و اتوماسیون اداری اصفهان با اشاره به برگزاری بیستمین نمایشگاه الکامپ تهران، اظهار داشت: برگزاری بیستمین نمایشگاه اتوکام اصفهان بیان‌گر این است که این نمایشگاه همگام با رقیب تهرانی خود جلو رفته که این مسئله به واسطه حمایت تولیدکنندگان و بخش خصوصی است.

IMG_7142

وی به اینکه درنمایشگاه اتوکام نرم‌افزار‌ها و اپلیکیشن‌های موبایل در اهمیت قرار دارند اشاره کرد و ادامه‌ داد: ما شاهد ‌ حضور شرکت‌های مناسبی از شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در این نمایشگاه هستیم. البته توقع داشتیم دستگاه‌های دولتی بیشتری در این نمایشگاه شرکت کرده و شرایط بهتری را به نمایش گذارند چرا که این نمایشگاه راه درست بیان اظهارات مردم بوده و باید از این فرصت برای اطلاع‌رسانی بهتر به مردم استفاده کرد.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور پیرامون مبارزه با فساد اداری و ایجاد شفافیت اقتصادی در کشور تصریح کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب و مسئولان سران نظام روی حفظ سلامت اداری تأکید دارند، بحث اطلاعات و ارتباطات بهترین راهی بوده که می‌توان در این راستا حرکت کرد بنابراین بخش‌های خصوصی و دولتی باید از فناوری اطلاعات استفاده کرده تا فساد اداری را به کمترین حد خود برسانند.

وی افزود: متأسفانه در حال حاضر کشور به بیماری فساد اداری مبتلا بوده و همانگونه که اگر بیماری خاصی وارد کشور شود، با آن مبارزه می‌کنیم، دولت وظیفه نابودی مشکلات اداری و اقتصادی را دارد. در حال حاضر این مسئولیت برعهده نظام کشور بوده که این شبهات و مشکلاتی که در نظام اداری کشور قرار دارد را بر طرف کند.

آیت‌اللهی با اشاره به نمایشگاه الکامپ تهران بیان کرد: ما در این نمایشگاه مشارکتی نکردیم چرا که حتی این نمایشگاه هم مبتلا به آفات و فساد بود، حتی حاضر شدیم منافع مالی صنف را کنار گذاشته اما مشارکتی در این نمایشگاه نداشته باشیم.

وی با اشاره به پایلوت شدن چند پروژه ملی فناوری در استان اصفهان گفت: پیشنهاد‌های در این راستا ارائه شده که امیدوار هستیم در این عرصه فعالیت‌های مناسبی صورت گرفته و استان‌ اصفهان به عنوان پایلوت ملی بحث فناوری اطلاعات مطرح شود و در کشور به این نام شناخته شود.

logo-samandehi