چهارشنبه، 14 مهر 95 - 09:57

 

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان میزبان سی و پنجمین کنفرانس انجمن بین‌المللی پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری (IASP) در سال ۲۰۱۸ انتخاب شد.

%d8%b4%d9%87%d8%b1%da%a9-%d8%b9%d9%84%d9%85%db%8c-%d9%88-%d8%aa%d8%ad%d9%82%db%8c%d9%82%d8%a7%d8%aa%db%8c-%d8%a7%d8%b5%d9%81%d9%87%d8%a7%d9%86

به گزارش روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، انجمن بین‌المللی پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری (IASP) هرساله کنفرانسی با حضور بیش از ۷۰ کشور از سراسر دنیا با هدف استفاده از تجربیات و اطلاعات، به اشتراک گذاشتن دانش‌های فنی، دسترسی به منابع انجمن و تعامل مشترک بین پارک‌های علم و فناوری و بویژه میان شرکت‌های دانش بنیان مستقر در آن‌ها برگزار می‌کند.

سی و سومین کنفرانس، ۲۹ شهریور تا ۲ مهرماه سال جاری، با شعار “ذهن جهانی؛ تعامل نهادهای نوآور در جهت بین‌المللی‌سازی، پایداری و رشد” در شهر مسکو روسیه برگزار شد و شرکت‌کنندگان در این کنفرانس تلاش کردند راهکارهایی برای افزایش نقش پارک‌های علم و فناوری و ارتقای مفهوم ذهن جهانی بیابند.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان عضو کامل این انجمن از سال گذشته درخواست میزبانی سی و پنجمین کنفرانس را در سال ۲۰۱۸ داده بود که پس از برگزاری جلسه مجمع عمومی که در حاشیه کنفرانس مسکو برگزار شد موفق به کسب ۸۶ درصد آرای اعضای انجمن شده و میزبان کنفرانس بین‌المللی پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری (IASP) در سال ۲۰۱۸ شد.

کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری در سال ۲۰۱۵ در کشور چین برگزار شد و کشور ترکیه میزبان این کنفرانس در سال ۲۰۱۷ خواهد بود. این نخستین بار است که جمهوری اسلامی ایران میزبان این گردهمایی بزرگ بین‌المللی در حوزه پارک‌های علم و فناوری خواهد بود.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از سال ۱۳۷۷ به عضویت انجمن بین‌المللی پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری (IASP) درآمد و تاکنون ۳ دوره ریاست بخش آسیای غربی و شمال آفریقا این انجمن را برعهده داشته است.

این شهرک با هدف توسعه مبتنی بر دانایی از طریق ایجاد مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در اصفهان، قطب اقتصادی و صنعتی ایران شکل گرفته و ضمن حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، زمینه لازم را برای تجاری‌سازی دستاوردهای آن‌ها و جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی فراهم می‌آورد.

در حال حاضر بیش از ۴۷۰ شرکت دانش‌بنیان با زمینه‌های کاری مختلف در این شهرک مشغول به فعالیت هستند.

logo-samandehi